O ile komunikacja SMS-owa między osobami prywatnymi zmalała w popularności z uwagi na popularyzację komunikatorów internetowych, tak wysyłka SMS na linii firma-klient, ewentualnie firma-kontrahent lub pracownik, jest wciąż bardzo chętnie wykorzystywana. Jakie korzyści mogą z tego wyniknąć? Wyjaśniamy!
Platforma SMS może być wartościowym narzędziem marketingowym dla firm
Po usługi platform do masowej wysyłki SMS, takich jak https://mprofi.pl/, sięgają zarówno małe działalności, jak i średnie oraz duże przedsiębiorstwa, organizacje czy wspólnoty.
Platformy SMS są używane przez polskie firmy między innymi w celach marketingowych. Wynika to przede wszystkim z faktu, że są niezwykle łatwe w obsłudze, a jednocześnie pozwalają sprawnie dotrzeć do nawet setek lub tysięcy klientów jednocześnie i przekazać im ważne informacje o produktach i usługach oferowanych przez daną firmę.
Można np. powiadomić klientów o nowych produktach i usługach w ofercie, a także przypominać o nadchodzących wydarzeniach, takich jak np. promocje czy wyprzedaże. Dzięki takiemu kontaktowi, firma zwiększa zaangażowanie klientów, a potencjalnie może także poprawić wyniki sprzedaży. Inne opcje to chociażby wysyłka newsletterów, materiałów szkoleniowych, kodów rabatowych i zaproszeń na spotkania oraz prezentacje. Wiadomości można wysyłać w czasie rzeczywistym, ale też planować na przyszłość.
Dodatkową zaletą korzystania z platformy SMS jest możliwość dotarcia do klientów bezpośrednio na ich telefony komórkowe – ma to znaczenie, biorąc pod uwagę, że wiele osób się z tymi urządzeniami prawnie nigdy nie rozstaje. Wiadomości SMS są w wielu przypadkach odbierane niemal natychmiastowo, co zwiększa skuteczność takiego kontaktu. Jako że są relatywnie krótkie, zwykle takie wiadomości są odczytywane przez odbiorców w całości, co przekłada się na efektywność przekazu reklamowego.
To także cenne narzędzie do obsługi klienta
Platforma SMS to nie tylko narzędzie marketingowe, ale również doskonałe rozwiązanie dla firm, które szukają sposobu na skuteczną i bezproblemową obsługę klienta. Dzięki niej można na bieżąco informować klientów o zmianach w realizacji zamówień, udzielać odpowiedzi na pytania i reagować na zgłoszenia (np. dotyczące problemów technicznych). To tylko kilka możliwości – w praktyce zastosowań tej technologii jest znacznie więcej.
Wysyłanie wiadomości SMS z platformy pozwala na szybką i efektywną komunikację z klientem – ryzyko, że odbiorca przegapi ważną wiadomość, jest niższe niż chociażby w przypadku e-maili. Jest także bardziej dyskretne i wygodniejsze dla klientów niż np. dzwonienie. Klienci mogą nie mieć czasu ani chęci na rozmowy z firmą, a dzięki SMS-owi szybko zapoznają się z kluczowymi informacjami w dogodnym dla nich momencie.
Co prawda SMS-y posiadają istotne ograniczenie w zakresie ilości znaków, ale bez obaw – zawsze można na przykład dołączyć do wiadomości link do strony internetowej, na której dana kwestia zostanie omówiona bardziej szczegółowo.