Przemysł

Wypożyczalnia samochodów

By 8 stycznia 2020 No Comments

Przegląd rynku

Branża wynajmu samochodów to amerykański sektor gospodarki o wartości miliarda dolarów. Segment przemysłu USA osiąga roczną sprzedaż w wysokości około 18,5 miliarda USD. Obecnie około 1,9 miliona wynajętych pojazdów obsługuje segment rynku USA. Oprócz liderów branży istnieje wiele agencji wynajmu, które dzielą całkowite przychody, a mianowicie Dollar Thrifty, Budget i Vanguard. W przeciwieństwie do innych dojrzałych branż usługowych, branża wynajmu samochodów jest silnie skonsolidowana, co oczywiście sprawia, że ​​potencjalni nowi inwestorzy są niekorzystni pod względem kosztów, ponieważ mają do czynienia z wysokimi kosztami wejścia i niższymi korzyściami skali. Ponadto większość zysków osiąga kilka firm, w tym Enterprise, Hertz i Avis. W roku finansowym 2004 firma osiągnęła łączną sprzedaż w wysokości 7,4 miliarda USD. Hertz zajął drugie miejsce z wynikiem około 5,2 miliarda USD, a Avis ze sprzedażą 2,97 USD.

integracja

Branża wynajmu samochodów stoi w zupełnie innym otoczeniu niż pięć lat temu. Według Business Travel News pojazdy są wynajmowane, dopóki nie zgromadzą od 30 000 do 30 000 mil, zanim zostaną wygnane do przemysłu samochodów używanych. Pięć lat temu było to od 12 000 do 15 000 mil. Ze względu na powolny rozwój branży i niską marżę zysku nie ma bezpośredniego ryzyka wstecznej integracji w branży. W rzeczywistości tylko Hertz jest zintegrowany pionowo przez Forda wśród graczy z branży.

zakres konkursu

Istnieje wiele czynników kształtujących konkurencyjne otoczenie w branży wynajmu samochodów. Konkurs pochodzi z dwóch głównych źródeł w całym łańcuchu. Pod koniec wakacyjnego spektrum konsumenckiego konkurencja jest nie tylko tak duża, ponieważ rynek jest nasycony i dobrze chroniony przez lidera branży Enterprise, ale także dlatego, że Enterprise zbudował sieć z wadą kosztową i mniejszymi udziałami w rynku. Handlowcy ponad 90 procent segmentu rekreacyjnego. W segmencie korporacyjnym konkurencja na lotniskach jest jednak bardzo silna, ponieważ segment ten jest ściśle monitorowany przez Hertza. Ponieważ przemysł przeżywa w ostatnich latach ogromny kryzys gospodarczy, poziom konkurencji w większości firm, które przetrwały, wzrósł. Branża wynajmu samochodów stanowi konkurencyjną strefę wojenną, ponieważ większość firm wynajmujących samochody, takich jak Enterprise, Hertz i Avis, należy do głównych graczy w bitwie o najsilniejszych.

wzrost

W ciągu ostatnich pięciu lat większość firm pracowała nad poprawą wielkości floty i zwiększeniem rentowności. Enterprise, obecnie największa flota w Stanach Zjednoczonych, powiększyła swoją flotę o 75 000 pojazdów od 2002 roku, pomagając zwiększyć liczbę obiektów lotniskowych do 170. Z drugiej strony Hertz dodał 25 000 pojazdów i rozszerzył swoją obecność międzynarodową w 150 krajach w porównaniu do 140 w 2002 roku. Ponadto, pomimo ostatnich trudności gospodarczych, Avis zwiększył swoją flotę z 210 000 w 2002 r. Do 220 000. W latach następujących po spowolnieniu gospodarczym Enterprise stale rozwijał się wśród liderów branży, chociaż większość firm w branży borykała się z trudnościami. Na przykład roczna sprzedaż osiągnęła 6,3 mld USD w 2001 r., 6,5 USD w 2002 r., 6,9 USD w 2003 r. I 7,4 mld USD w 2004 r., Co stanowi roczny wzrost o 7,2% w ciągu ostatnich czterech lat. Przemysł odzyskał pozycję od 2002 r., Kiedy całkowita sprzedaż w 2003 r. Wzrosła z 17,9 mld USD do 18,2 mld USD. Analitycy branżowi twierdzą, że nadchodzą lepsze dni w branży wynajmu samochodów. Oczekuje się, że w ciągu najbliższych kilku lat branża przyspieszy wzrost o 20,89 miliardów dolarów rocznie po roku 2008, co stanowi 2,7% [wzrost] CAGR w latach 2003-2008. & # 148;

dystrybucja

W ciągu ostatnich kilku lat branża wynajmu samochodów poczyniła ogromne postępy w upraszczaniu procesów sprzedaży. Obecnie w Stanach Zjednoczonych jest około 19 000 wypożyczalni z około 1,9 miliona wypożyczonych samochodów. W związku z rosnącą liczbą wypożyczalni samochodów w Stanach Zjednoczonych rozważa się strategiczne i taktyczne podejście zapewniające odpowiednią dystrybucję w branży. Dystrybucja odbywa się w dwóch połączonych segmentach. Na rynku korporacyjnym samochody są dystrybuowane na lotniskach i w hotelu. Jednak w sektorze rekreacyjnym samochody są dystrybuowane do obiektów obsługiwanych przez agencje i dogodnie zlokalizowanych na większości głównych dróg i na obszarach metropolitalnych.

W przeszłości menedżerowie wypożyczalni samochodów polegali na instynkcie intuicyjnym lub intuicyjnych przypuszczeniach przy podejmowaniu decyzji dotyczących liczby samochodów w danej flocie lub poziomu użytkowania i standardów wydajności niektórych samochodów we flocie. Dzięki tej metodzie bardzo trudno było utrzymać równowagę zaspokajającą popyt konsumpcyjny i pożądany poziom rentowności. Proces sprzedaży jest dość prosty w całej branży. Po pierwsze, menedżerowie muszą ustalić liczbę samochodów, które muszą być dostępne w magazynie każdego dnia. Ponieważ bardzo zauważalny problem powstaje, gdy dostępnych jest za dużo lub za mało samochodów, większość wypożyczalni samochodów, w tym Hertz, Enterprise i Avis, korzysta z „puli”, czyli grupy niezależnych wypożyczalni, które mają wspólną flotę , Zasadniczo, gdy baseny są na miejscu, lokalizacje wynajmu działają wydajniej, ponieważ zmniejszają ryzyko niskiego poziomu zapasów, jeśli nie zaradzą brakowi wynajętych samochodów.

segmentacja rynku

Większość firm w sieci osiąga zysk na podstawie rodzaju wynajmowanych samochodów. Wypożyczane samochody są podzielone na kategorie: ekonomiczny, kompaktowy, średniozaawansowany, premium i luksusowy. Sektor gospodarczy osiągnął najwyższy zysk spośród pięciu kategorii. Tylko w 2004 r. Segment gospodarki przyczynił się do 37,7 procent całkowitej sprzedaży rynkowej. Segment Compact przyczynił się również do 32,3 procent całkowitej sprzedaży. Pozostałe pozostałe kategorie obejmują pozostałe 30 procent segmentu amerykańskiego.

Historyczne poziomy rentowności

Ogólna rentowność branży wynajmu samochodów spadła w ostatnich latach. Branża, podobnie jak reszta branży turystycznej, zmaga się przez ostatnie pięć lat. W rzeczywistości rynek amerykański odnotował umiarkowany spadek rentowności w latach 2001-2003. W szczególności sprzedaż spadła z 19,4 mld USD w 2000 r. Do 18,2 mld USD w 2001 r. Następnie całkowita sprzedaż w branży spadła do 17,9 mld USD w 2002 r. Kwota przekraczająca co najmniej 17,7 miliarda USD. Jest to równowartość całkowitej sprzedaży w 1999 r. W 2003 r. Przemysł odnotował niewielki wzrost i zysk w wysokości 18,2 mld USD. W wyniku spowolnienia gospodarczego w ostatnich latach niektórzy mniejsi gracze, którzy byli silnie uzależnieni od przemysłu lotniczego, podjęli liczne strategiczne zmiany, aby przygotować swoje firmy na ewentualne trudności gospodarcze w branży. Jednak w 2004 r. Sytuacja ekonomiczna większości firm w branży stopniowo się poprawiała, ponieważ większość agencji wynajmu osiągnęła znacznie wyższe zyski niż na początku. Na przykład Enterprise sprzedał 7,4 miliarda dolarów. Hertz osiągnął sprzedaż w wysokości 5,2 miliarda USD w roku podatkowym 2004, a Avis 2,9 miliarda USD. Według analityków branżowych w branży wynajmu samochodów w ciągu najbliższych kilku lat nastąpi stały wzrost przychodów o 2,6 procent, co oznacza wzrost zysków.

Konkurencyjna rywalizacja między sprzedawcami

Istnieje wiele czynników, które napędzają konkurencję w branży wynajmu samochodów. W ostatnich latach zwiększanie wielkości floty i wzrost rentowności były przedmiotem zainteresowania większości firm z branży wynajmu samochodów. Przedsiębiorstwa, Hertz i Avis wśród liderów rynku wzrosły zarówno pod względem sprzedaży, jak i wielkości floty. Ponadto konkurencja jest silniejsza, ponieważ firmy stale starają się poprawić swoje obecne warunki i zaoferować więcej konsumentom. Enterprise prawie podwoił wielkość swojej floty od 1993 roku i obecnie ma około 600 000 pojazdów. Ponieważ branża pracuje z tak niskimi marżami zysku, konkurencja cenowa nie ma znaczenia. Jednak większość firm aktywnie angażuje się w tworzenie wartości i zapewnianie szeregu udogodnień, od wyposażenia technicznego po bezpłatny wynajem, aby zadowolić klientów. Na przykład Hertz integruje swój nigdy nie utracony system GPS z samochodami. Z drugiej strony Enterprise wykorzystuje zaawansowane oprogramowanie do zarządzania przychodami do zarządzania swoimi flotami.

Wreszcie, Avis używa swoich systemów OnStar i Skynet, aby lepiej obsługiwać bazę klientów i oferuje bezpłatne wypożyczenie w weekendy, jeśli klient wynajmuje samochód na pięć kolejnych dni. Z drugiej strony agencje wynajmu ponoszą wysokie stałe koszty operacyjne, w tym wynajem, ubezpieczenie i utrzymanie nieruchomości. W rezultacie wypożyczalnie samochodów są wrażliwie wyceniane przez agencje wynajmu w celu pokrycia kosztów operacyjnych i odpowiedniego spełnienia wymagań klientów. Ponieważ branża przeżywa powolny rozwój w ostatnich latach z powodu stagnacji gospodarczej, która doprowadziła do znacznego spadku liczby podróży służbowych i sektora rozrywki, większość firm, w tym liderzy branży, agresywnie próbuje zmienić pozycję swoich firm poprzez zwiększenie zależności od stopniowo zmniejszać przemysł lotniczy i odzyskać pozycję w zawodach rekreacyjnych.

Potencjalne wejście nowych konkurentów

Wejście na rynek wynajmu samochodów jest poważną wadą dla nowoprzybyłych. W ciągu ostatnich kilku lat po spowolnieniu gospodarczym w 2001 r. Większość głównych wypożyczalni zaczęła zwiększać swój udział w rynku w sektorze wakacyjnym, aby zapewnić stabilność i zmniejszyć zależność między linią lotniczą a branżą wynajmu samochodów. Chociaż tendencja ta doprowadziła do długoterminowego sukcesu istniejących firm, zintensyfikowała konkurencję dla nowych podmiotów. Ze względu na nasilenie się konkurencji istniejące firmy, takie jak Enterprise, Hertz i Avis, dokładnie monitorują swoje radary konkurencji, aby przewidzieć środki odwetowe podjęte przez Sharpe wobec nowych uczestników rynku. Kolejna bariera wejścia pojawia się ze względu na stopień nasycenia w branży.

Na przykład Enterprise z 6000 obiektów skorzystał z pierwszej przewagi rynkowej, nasycając segment rekreacyjny, który nie tylko poważnie ograniczył najpopularniejsze kanały sprzedaży, ale także wymagania dotyczące zasobów dla nowych firm są wysokie. Dzisiaj Enterprise ma wypożyczalnię w odległości 25 kilometrów od 90 procent populacji USA. Dzięki ogólnokrajowej sieci dealerskiej Enterprise jest stosunkowo stabilny, bardziej odporny na recesję, a przede wszystkim mniej zależny od branży lotniczej niż od konkurencji. Z drugiej strony Hertz wykorzystuje całe spektrum swoich 7200 oddziałów, aby zabezpieczyć swoją pozycję na rynku. Zasadniczo pojawienie się większości liderów branży na rynku rozrywki nie tylko napędza rywalizację, ale także zależy bezpośrednio od złożoności wejścia na rynek wynajmu samochodów.

Groźba zastąpienia

Istnieje wiele produktów zastępczych dla branży wynajmu samochodów. Z technologicznego punktu widzenia wynajęcie samochodu na spotkanie jest mniej atrakcyjne niż wideokonferencje, wirtualne zespoły i oprogramowanie do współpracy, które pozwalają firmie natychmiast zaplanować spotkanie z pracownikami z dowolnego miejsca na świecie, przy niższych kosztach. Ponadto istnieją inne alternatywy, w tym korzystanie z kabiny, która jest zadowalającym zamiennikiem pod względem jakości i kosztów wymiany, ale cena może nie być tak niska jak cena wynajętego samochodu na dzień lub dłużej. Transport publiczny jest najtańszą alternatywą, ale dotarcie do miejsca przeznaczenia jest droższe pod względem procesu i czasu. Ponieważ latanie oferuje komfort, szybkość i osiągi, jest bardzo kuszącym zamiennikiem. Jest to jednak niedroga alternatywa dla wynajmu samochodu. W obszarze biznesowym wypożyczalnie samochodów mają lepszą ochronę przed substytutami, ponieważ wiele firm wprowadziło wytyczne dotyczące podróży, które określają parametry, kiedy należy wynająć samochód lub skorzystać z substytutów.

Dyrektor marketingu Advantage, Tracy Esch, mówi, że jej firma wynajmuje samochody w odległości do 200 mil przed rozważeniem alternatywy. Zasadniczo ryzyko substytutów w branży wynajmu samochodów jest stosunkowo niskie, ponieważ skutki produktów zastępczych nie stanowią znaczącego ryzyka dla erozji zysków w całej branży.

Siła negocjacyjna dostawców

Moc dostawcy w branży wynajmu samochodów jest niska. Ze względu na dostępność pojazdów zastępczych i poziom konkurencji dostawcy nie mają znaczącego wpływu na warunki dostawy wynajmowanych samochodów. Ponieważ wynajmowane samochody są zwykle kupowane luzem, agenci wynajmu samochodów mają znaczący wpływ na warunki sprzedaży, ponieważ są w stanie konkurować z jednym dostawcą w celu obniżenia ceny sprzedaży. Kolejnym czynnikiem zmniejszającym wydajność dostawcy jest brak kosztów konwersji. Oznacza to, że kupujący nie mają wpływu na zakupy od jednego dostawcy za pośrednictwem innego, a przede wszystkim zmiana produktów innych dostawców jest ledwo zauważalna i nie ma wpływu na opcje wynajmu przez konsumentów.

Siła przetargowa kupujących

Chociaż branża rekreacyjna ma niewielką lub żadną moc, firma ma znaczący wpływ na branżę wynajmu samochodów. Ciekawym trendem widocznym obecnie w branży jest zmuszanie wypożyczalni samochodów do dostosowywania się do potrzeb osób podróżujących służbowo. Ten trend ogranicza moc dostawców lub firmy wynajmujące & # 146; Sprawia i wzmacnia siłę nabywczą firm, ponieważ obszar działalności jest wyjątkowo wrażliwy na ceny, jest dobrze poinformowany o strukturze cenowej branży, kupuje duże ilości i wykorzystuje Internet do wymuszania niższych cen. Z drugiej strony nabywcy wakacyjni mają mniejszy wpływ na warunki wynajmu. Ponieważ wczasowicze są na ogół mniej świadomi cen, robią zakupy w mniejszych ilościach lub robią zakupy rzadziej, mają słabą siłę przetargową.

Pięć mocy

Branża wynajmu samochodów ma dziś zupełnie inne środowisko niż pięć lat temu. Pod względem konkurencyjności rewolucja pięciu sił w branży wynajmu samochodów wywiera silną presję ekonomiczną, która znacząco wpłynęła na konkurencyjność branży. W wyniku spowolnienia gospodarczego w ostatnich latach wiele firm, szczególnie budżet i Grupa Vanguard, zginęło, ponieważ ich infrastruktura biznesowa stała się niezrównoważona w środowisku konkurencyjnym. Obecnie bardzo niewiele firm, w tym Enterprise, Hertz i Avis, osiąga nieco ponadprzeciętną sprzedaż w porównaniu branżowym. Realistycznie rzecz biorąc, branża wynajmu samochodów nie jest bardzo atrakcyjnym sektorem ze względu na poziom konkurencji, bariery wejścia i presję konkurencyjną firm zastępczych.

Strategiczne mapowanie grup

Jako sektor średnio skoncentrowany, istnieje wyraźna hierarchia w branży wynajmu samochodów. Z ekonomicznego punktu widzenia istnieją różnice w wielu wymiarach, w tym sprzedaży, wielkości floty i wielkości rynku, które każda firma utrzymuje na rynku. Na przykład Enterprise dominuje w branży dzięki flocie około 600 000 pojazdów, wielkości rynku i rentowności. Hertz zajmuje drugie miejsce pod względem udziałów w rynku i wielkości floty. Ponadto Avis zajmuje trzecie miejsce na mapie. Avis jest jedną z firm, które walczą o odzyskanie zwrotu ze sprzedaży przed pogorszeniem koniunktury gospodarczej. Na przykład Avis osiągnął sprzedaż w wysokości około 4,23 miliarda USD w 2000 roku. W latach po 2000 r. Sprzedaż Avis była znacznie niższa niż w 2000 r. W celu zmniejszenia niepewności większość firm stopniowo zmniejsza swoją zależność od przemysłu lotniczego i wchodzi na rynek rekreacyjny. Tendencja ta może nie leżeć w najlepszym interesie Hertz, ponieważ jej strategia biznesowa jest ściśle powiązana z portami lotniczymi.

Kluczowe czynniki sukcesu

Istnieje wiele kluczowych czynników sukcesu, które zwiększają rentowność w branży wynajmu samochodów. Wykorzystanie mocy produkcyjnych jest jednym z czynników sukcesu w branży. Ponieważ właściciele utracili dochody, gdy na ich miejscach parkingowych jest za mało lub za dużo samochodów, niezwykle ważne jest efektywne zarządzanie flotą. Ten czynnik sukcesu jest główną siłą dla branży, ponieważ obniża, a nawet eliminuje ryzyko braku pojazdów do wynajęcia. Wydajna dystrybucja to kolejny czynnik, który utrzymuje rentowność branży. Pomimo pozytywnego związku między wielkością floty a rentownością, firmy stale zwiększają swoją wielkość floty ze względu na konkurencyjne siły otaczające przemysł. Ponadto wygoda jest jedną z kluczowych funkcji wykorzystywanych przez konsumentów do wybierania właścicieli. Oznacza to, że firmy wynajmujące samochody częściej wynajmują samochody od firm, które mają tanie wypożyczalnie i punkty zwrotu. Kolejnym kluczowym czynnikiem sukcesu, który łączy ze sobą konkurujące firmy, jest integracja technologii w ich procesach biznesowych. Na przykład firmy wynajmujące samochody używają technologii, aby stworzyć możliwości zaspokojenia popytu konsumentów, czyniąc wynajem samochodu bardzo przyjemnym doświadczeniem, dodając wygodę wynajmu online, między innymi alternatywami. Ponadto firmy mają zintegrowane systemy nawigacji i pomoc w razie awarii, aby dać klientom poczucie wynajmu samochodu.

Atrakcyjność branży

Na atrakcyjność branży wynajmu samochodów wpływa wiele czynników. Umiarkowana koncentracja branży stawia nowych uczestników rynku w niekorzystnej sytuacji. To powiedziawszy, jego niska koncentracja jest naturalną barierą wejścia na rynek, ponieważ istniejące firmy mogą spodziewać się ostrego odwetu wobec nowych podmiotów. Ze względu na ryzyko związane z wejściem na rynek branża ta nie jest bardzo atrakcyjna. Z konkurencyjnego punktu widzenia rynek rozrywki jest nasycony w 90%, ponieważ Enterprise aktywnie próbuje zdominować ten sektor rynku. Z drugiej strony terminale lotniskowe są silnie strzeżone przez Hertza. Realistycznie rzecz biorąc, wejście na rynek oferuje niską rentowność w stosunku do związanych z tym kosztów i ryzyka. Dla większości konsumentów cena i wygoda są najważniejszymi czynnikami przy wyborze jednej firmy nad drugą. Z tego powodu właściciele są bardzo ostrożni, jeśli chodzi o ustalanie taryf, a to na ogół zmusza nawet kluczowych graczy w branży do oferowania konsumentom więcej za mniej, po prostu pozostania konkurencyjnym. Hertz oferuje swoim klientom na przykład bezprzewodowy internet, dzięki czemu ich plany podróży są jeszcze wygodniejsze. Z drugiej strony Avis oferuje bezpłatne weekendowe promocje, jeśli klient wynajmuje samochód przez pięć kolejnych dni w tygodniu. Ze względu na wpływ pięciu sił sektor wynajmu samochodów nie jest bardzo atrakcyjną branżą dla potencjalnych nowych uczestników.

wniosek

Branża wynajmu samochodów znajduje się w fazie naprawy. Chociaż wydaje się, że branża osiąga dobre wyniki finansowe, stopniowo odzyskała pozycję w ciągu ostatnich pięciu lat w stosunku do swojej faktycznej sytuacji gospodarczej. Aby zapewnić rentowność, większość firm w całym łańcuchu dąży nie tylko do udziału w rynku i stabilności, ale także do wspólnego celu: zmniejszenia zależności od przemysłu lotniczego i przejścia do segmentu rekreacyjnego. Ten warunek doprowadził do ostrej konkurencji między konkurentami w branży próbującymi obronić swój udział w rynku. Z futurystycznego punktu widzenia lepsze czasy w branży wynajmu samochodów są jeszcze przed nami. Wierzę, że w miarę jak liderzy branży, w tym Enterprise, Hertz i Avis, będą bardziej rentowni, będą związani barierami mobilności ekonomicznej i konkurencyjnej swoich grup strategicznych, a nowi gracze będą mieli większą szansę na penetrację i odniesienie sukcesu w wynajmie samochodów.

pęcznieć

& # 147; Wynajem samochodów & # 148; Encyklopedia globalnych gałęzi przemysłu. Grudzień 2004. Sturmgruppe. 02 lutego 2005. http://galenet.galegroup.com.ucfproxy.fcla.edu/servlet/BCRC.

& # 147; Wynajem samochodów & # 148; Firma Hoovers AB&D. Styczeń 2005. Hoovers. 04 lutego 2005. http://premium.hoovers.com.ucfproxy.fcla.edu/subscribe/ind/factsheet.xhtm. & # 147;

Przeciwnicy wynajętych samochodów walczą ze sobą. & # 148; The Associate Press. Jesień 2004. The Enquirer. 8 marca 2005 r. Http://www.enquirer.com/editions/2004/10/11/biz_rentalcars111.html.

& # 147; USA – wypożyczalnia samochodów. & # 148; Dane rynku monitorują badania rynku. Listopad 2004. Storm. 12 marca 2005 r. Http://search.rdsinc.com.ucfproxy.fcla.edu/sessions?products=BNI.

& # 147; Synteza taktycznych modeli planowania floty dla branży wynajmu samochodów. & # 148; Transakcje IIe. Wrzesień 2003. Gale. 12 marca 2005 r. [Http://www.fleet-central.com/arn/01stat3.cfm].

& # 147; Plany podróży służbowych są przenoszone do sieci. & # 148; Sklep Crain's Chicago. Kwiecień 2001. ProQuest. 12 marca 2005 r. Http://www.proquest.com.ucfproxy.fcla.edu.

„Tracy Esch”. & # 147; Przywracają się liderzy rynku wynajmu samochodów. & # 148; Wiadomości z podróży służbowych. Maj 2002. Storm. 12 marca 2005 r. Http://search.rdsinc.com.ucfproxy.fcla.edu.

& # 147; Avis wyposaża wypożyczone samochody w 1999 w Satcomms. & # 148; Sieć wiadomości Newsbytes. Październik 1999. Storm. 12 marca 2005 r. Http://search.rdsinc.com.ucfproxy.fcla.edu.

& # 147; Wynajem samochodów w Stanach Zjednoczonych. & # 148; Dane rynku monitorują badania rynku. Listopad 2004. Storm. 13 marca 2005 r. Http://search.rdsinc.com.ucfproxy.fcla.edu.

& # 147; Globalny – wypożyczalnia samochodów. & # 148; Dane rynku monitorują badania rynku. Listopad 2004. Storm. 13 marca 2005 r. Http://search.rdsinc.com.ucfproxy.fcla.edu.

& # 147; Trendy korporacyjne i podróżnicze & # 148; Podróż Handelsblatt. Listopad 2003. ProQuest. 14 marca 2005 r. Http://www.proquest.com.ucfproxy.fcla.edu.

& # 147; Przywracają się liderzy rynku wynajmu samochodów. & # 148; Wiadomości z podróży służbowych. Kan. 2002. Storm. 14 marca 2005 r. Http://search.rdsinc.com.ucfproxy.fcla.edu.

& # 147; Przywracają się liderzy rynku wynajmu samochodów. & # 148; Wiadomości z podróży służbowych. Kan. 2002. Storm. 14 marca 2005 r. Http://search.rdsinc.com.ucfproxy.fcla.edu.

& # 147; Ovation Travel & # 148; Transkrypcja na Wall Street. Kan. 2002. LexisNexis. 14 marca 2004 r. Http://www.lexisnexis.com.ucfproxy.fcla.edu/cis.

& # 147; Avis oferuje nową ofertę bezpłatnych weekendów. & # 148; Newswire. Luty 2004. LexisNexis. 15 marca 2004 r. Http://www.lexisnexis.com.ucfproxy.fcla.edu/cis.