Silna obecność w mediach społecznościowych może być wyzwaniem dla agencji ubezpieczeniowych B2B (Business to Business). Wiele firm B2B usiłuje wykazać się profesjonalizmem i zdobyć widownię poprzez marketing w mediach społecznościowych. Postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami, aby upewnić się, że Twoja agencja maksymalizuje wysiłki marketingowe w mediach społecznościowych.

Utwórz swoją osobowość online

Twoja obecność w mediach społecznościowych powinna mieć jasno określoną osobowość. Informacyjny, pomocny, angażujący, aktualny i odpowiedni – wszystkie te funkcje są brane pod uwagę przez najlepsze konta społecznościowe B2B podczas tworzenia ich osobowości online. Zdecyduj, jak powinien brzmieć Twój głos online. Czy jesteś formalny czy nieformalny, czy rozmawiasz z osobami lub firmami i czy brzmisz jak reporter czy pracownik o otwartych umysłach? Czy będziesz uczestniczyć w wydarzeniach dla pracowników firmy, organizować konkursy, zgłaszać zmiany w branży lub przepisach, czy wszystkie powyższe? Twoim celem agencji jest nawiązanie dobrego kontaktu i poczucia wspólnoty z klientami i potencjalnymi klientami. Ale najpierw musisz określić swoją osobowość w mediach społecznościowych.

Utwórz pisemną strategię obejmującą potencjalnych klientów i kupujących

Tworząc strategię marketingową, zadaj sobie następujące pytania:

  • Kto jest twoją grupą docelową w Internecie – i jak zróżnicowana jest ta grupa? Zacznij tworzyć potencjalną kartę wyników.

  • Które platformy społecznościowe najlepiej są skierowane do tych odbiorców? Konieczne może być przeszukanie różnych platform w celu ustalenia, które platformy mediów społecznościowych są najlepsze dla klientów i potencjalnych klientów.

  • Jakie treści będą najbardziej przydatne dla tych odbiorców? Czy są to infografiki, długie artykuły, informacje o pomocy technicznej, najnowsze komentarze, aktualizacje regulacyjne lub kombinacja tych wszystkich?

  • Jakie są Twoje krótko- i długoterminowe cele w mediach społecznościowych? Być może Twoim krótkoterminowym celem jest po prostu konsekwentne udostępnianie treści. Twój długoterminowy cel obejmuje budżet reklamowy na wzrost i potencjalne zaangażowanie.

  • Jak konkurenci korzystają z mediów społecznościowych? Możesz dowiedzieć się wiele o tym, co robić, a czego nie robić, badając konkurentów.

Komentuj aktualności i przepisy, które są istotne dla Twoich branż docelowych

Publikowanie komentarzy do najnowszych wiadomości i zmian w przepisach branżowych to świetny sposób na wykazanie się wiedzą na temat branży i zapewnienie klientom wglądu w te aktualizacje. Może to prowadzić do większego zaangażowania i świadomości stron w mediach społecznościowych. Możesz używać alertów Google i powiadomień z mediów społecznościowych do monitorowania słów kluczowych w branży i śledzenia dynamicznie zmieniających się wydarzeń.

Bio Vs. Płatne składki

Gdy Twoja agencja ubezpieczeniowa konsekwentnie publikuje treści wysokiej jakości, możesz rozważyć ulepszenia postów i reklamy. Możesz potrzebować wsparcia w tym zakresie, ponieważ budżet można szybko wydać, a testy podziału na wiele odmian z atrakcyjnymi obrazami i niestandardową grafiką mogą znacznie poprawić zasięg i ROI.

Zdobądź poważaną bazę obserwujących

Szukanie profesjonalizmu i wykazanie się szacowną liczbą obserwujących i zaangażowanie to połowa sukcesu, gdy zaczynasz swoją inicjatywę marketingową w mediach społecznościowych dotyczącą ubezpieczeń. Główne platformy, z których powinna korzystać Twoja agencja, to: LinkedIn, YouTube, Facebook, Twitter i Google+, prawdopodobnie w tej kolejności, chociaż rynki docelowe mogą mieć na to wpływ. LinkedIn i YouTube mogą być bardzo cenne dla firm B2B. LinkedIn jest dobrym miejscem do rozpoczęcia, jest to bardzo zorientowana na biznes platforma. Używaj YouTube z filmami, nagranymi webinariami, a nawet zwykłymi aktualizacjami Voice over PowerPoint. Postaraj się jak najszybciej zbudować bazę obserwujących do znacznej liczby. Może to być na przykład 500 obserwujących na LinkedIn, Twitterze i Facebooku. Chociaż 5000 lub więcej byłoby świetnych, twoja agencja będzie dążyć do zbudowania fundamentu profesjonalizmu i wiarygodności.