Oczekuje się, że gospodarka będzie nadal tworzyć miejsca pracy dla pracowników na wszystkich poziomach kształcenia i szkolenia. Zawody wymagające nagrody policealnej (stopień naukowy) szacuje się na szybszy niż zawody wymagające mniejszego wykształcenia lub szkolenia.

Według Ministerstwa Turystyki oczekuje się, że przychody z turystyki od turystów zagranicznych (FTA) wzrosną o 42 procent w latach 2007-2017. Każdego roku ponad 3 miliony turystów odwiedza Taj Mahal w Agrze.

Pomimo niepowodzeń krótko- i średnioterminowych przewiduje się, że przychody z turystyki wzrosną o 42 procent między 2007 a 2017 rokiem.

FHRAI angażuje się w promowanie i ochronę interesów branży hotelarskiej poprzez aktywne poszukiwanie lepszych przywilejów i więcej koncesji dla branży. Członkowie FHRAI są zawsze na bieżąco z najnowszymi informacjami i trendami handlowymi, analizami statystycznymi i raportami na różne tematy, które mają bezpośredni wpływ na przemysł, komunikaty rządowe i biuletyny. FHRAI pomaga branży hotelarskiej rozwijać się, prosperować i nadążać za rozwojem sytuacji w scenariuszu międzynarodowym.

FHRAI jest naprawdę głosem branży hotelarskiej, która wnosi do skarbu państwa kilka milionów dolarów i zatrudnia bezpośrednio ponad 15 milionów ludzi.

Perspektywy pracy

Absolwent zarządzania hotelem ma wiele możliwości. Nie tylko w hotelach, ale w różnych innych obszarach, takich jak;

• Linia lotnicza

• linia rejsowa

• Podróż i zwiedzanie

• restauracje

• zatrzask

• Sieci fast foodów

• Gastronomia (instytucje, kolej i szpitale)

• Motele przy autostradzie

• Parki rozrywki i centra handlowe

• multipleksy

• Instytuty hotelowe i turystyczne

• Niezależność, żeby wymienić tylko kilka.

Wysoka sprzedaż to kluczowe wyzwanie w branży hotelarskiej. Pracodawcy mają trudności ze znalezieniem pracowników posiadających podstawowe umiejętności miękkie, które często są warunkiem sukcesu w obszarze zorientowanym na klienta. Znajomość języka angielskiego jest kluczowym wyzwaniem, ponieważ duży odsetek branży hotelarskiej nie mówi po angielsku jako głównym języku.

Ze względu na rosnące tempo wzrostu branży hotelarskiej bardzo ważne jest poszukiwanie dobrych pracowników, zwłaszcza młodych pracowników. W przeszłości branża hotelarska składała się z puli młodych pracowników, którzy zaspokajali ich potrzeby w zakresie siły roboczej. Jednak w ostatnich latach branża nie miała wystarczającej liczby nowych specjalistów, aby zaspokoić popyt.

Udane planowanie kariery w branży hotelarskiej

Udane planowanie kariery jest bardzo kuszące dla wszystkich. Planowanie dobrej kariery wymaga wielu decyzji. Co pomoże ci podjąć dobrą decyzję? Dobry model decyzyjny. Wszystko czego potrzebujesz to dobra wizja, która pomoże Ci dowiedzieć się, co chcesz dla kogo zrobić. Po zidentyfikowaniu tego łatwiej jest podjąć właściwą decyzję.

Większość z nas nie jest dobrze wyszkolona w podejmowaniu decyzji. Większość naszych decyzji podejmują nasi rodzice, krewni lub przyjaciele. I podążamy za nimi, ponieważ wpływają na nas te czynniki zewnętrzne, aby mocno wierzyć, że „doświadczenie jest najlepszym nauczycielem”. Niektóre doświadczenia czasowe są dość drogie. Opracowanie dobrego modułu decyzyjnego i zastosowanie dobrego procesu doprowadzi Cię do osiągnięcia zamierzonego celu.

Dobry proces planowania kariery obejmuje następujące kroki:

• Podejmuj decyzje

• Poznaj siebie

• Ogranicz swoje opcje

• Wybierz właściwą pracę

• Wykonaj

Podejmuj decyzje: Właściwe podejmowanie decyzji jest niezbędną umiejętnością dla sukcesu zawodowego. Jeśli nauczysz się podejmować na czas i przemyślane decyzje, może to doprowadzić do spektakularnego i zasłużonego sukcesu. Wszyscy musimy podejmować decyzje każdego dnia. Niektóre decyzje są stosunkowo proste i jednoznaczne, podczas gdy inne są dość złożone. Proste decyzje wymagają prostego procesu decyzyjnego. Jednak trudne lub złożone decyzje zwykle wiążą się z takimi problemami, jak niepewność, złożoność, wysokie ryzyko, alternatywy i problemy interpersonalne. Biorąc pod uwagę te trudności, najlepiej zastosować skuteczny proces. Przejrzyste procesy zwykle prowadzą do spójnych, wysokiej jakości wyników i mogą poprawić jakość prawie wszystkiego, co robimy.

Marzeniem zawodowym każdego studenta-gościa jest zostać dyrektorem generalnym hotelu. Zostanie dyrektorem generalnym hotelu może być celem Twojej kariery, ale najpierw musisz zrozumieć, dla kogo chcesz zrobić. Idealnie byłoby, gdyby planowanie kariery było czymś więcej niż tylko poszukiwaniem pracy. Proces pokazuje ci, co chcesz robić przez resztę życia. Musisz dowiedzieć się, co jest dla Ciebie odpowiednie, bez wpływu innych. Ponieważ niektórzy ludzie nadal mają negatywny wizerunek branży hotelarskiej i mogą cię zniechęcić.

Poznaj siebie: Musisz poznać siebie, zanim zaczniesz szukać pracy. Jeśli rozumiesz siebie, możesz znaleźć najlepszą pracę dla swoich umiejętności. Jeśli się zasadniczo znacie, rozumiecie swoje mocne i słabe strony, zainteresowania, wartości i swoją osobowość. Aby poznać siebie, musisz sklasyfikować swoje umiejętności, zainteresowania, wartości, typ osobowości i opracować misję.

Poznaj swoje umiejętności: Zrób listę swoich sukcesów i osiągnięć. Nie ograniczaj się tylko swoją wiedzą zawodową lub techniczną. Bądź obszerny i obejmuj wszystko, co robiłeś w szkole, hobby, zajęcia pozalekcyjne, umiejętności rozwiązywania problemów, zarządzanie projektami itp. Ta lista jest doskonałym miejscem do rozpoczęcia i pomoże Ci stworzyć CV. Głównymi przyczynami tych usług są twoje mocne strony.

Zainteresowania: Określ swoje zainteresowania związane z możliwościami i wymaganiami branży hotelarskiej. Ważne jest, aby zidentyfikować zainteresowania związane z branżą hotelarską, takie jak podróże, gotowanie, spotkania z ludźmi, organizowanie wydarzeń, udział w zajęciach zespołowych i nauka języków. Szczere zainteresowanie i prawdziwy entuzjazm są ważnymi czynnikami udanej kariery.

Wartości: Wartości to zasady, według których powinniśmy i powinniśmy podejmować decyzje dotyczące dobra i zła, dobra i zła. Mówią nam również, które są mniej lub bardziej ważne i które są przydatne. Powinieneś przejrzeć swoje wartości podczas procesu samooceny. Próbuję odpowiedzieć na pytanie: „Co jest dla mnie najważniejsze?” Praca w dużej grupie lub w małej grupie, wysokie ryzyko lub bezpieczeństwo, praca indywidualna lub praca zespołowa, wielokulturowe lub jednorodne środowisko, długie godziny pracy z kilkoma dniami wolnymi od pracy lub osiem godzin pracy w weekendy i święta mogą być bardzo stymulujące.

Typ osobowości: Jeśli wiesz, jaką jesteś osobowością i jakie masz preferencje psychologiczne, i znajdujesz karierę, która ci odpowiada, odniesiesz większy sukces i będziesz bardziej zadowolony ze swojej kariery. W Internecie dostępnych jest wiele narzędzi, za pomocą których można dowiedzieć się, jaką jesteś osobowością.

Oświadczenie dotyczące wizji: Stworzenie osobistej wizji lub misji jest planem całego planowania kariery. Opis misji może ci pomóc na każdym etapie kariery. Jest to oświadczenie napisane, aby cię zainspirować i nie robić na nikim wrażenia. Twoja wizja odpowiada na pytanie „Co chcę robić i dla kogo?”

Zawęź swoje opcje: Po zrozumieniu siebie nadszedł czas, aby zawęzić dostępne opcje. Najpierw zapytaj: Jak myślisz, jaka jest Twoja wymarzona praca? Która firma lub grupa Ci odpowiada? Jaki rodzaj pracy chcesz wykonać? Po udzieleniu odpowiedzi na te pytania możesz dowiedzieć się więcej o konkretnych firmach, tworząc sieci, czytając czasopisma branżowe itp. Spróbuj uzyskać szczegółowy obraz firmy z informacjami na temat najwyższego kierownictwa, deklaracji misji, celów, rozwoju, wytycznych i kariery uczynić menedżerów firmy i ich poprzednich wyników. Informacje te pomogą ci znacznie podczas wywiadów.

W wielu instytutach w Indiach, które oferują kursy zarządzania hotelem, obowiązkowe jest wysyłanie studentów na wystawy branżowe w celu zdobycia wiedzy z pierwszej ręki i doświadczenia branżowego. Istnieje wiele potencjalnych korzyści dla studentów i organizacji. Podczas gdy student zdobywa praktyczne doświadczenie, organizacja ma okazję ocenić entuzjastycznych studentów i zaplanować zatrudnienie. W tym czasie nawet uczeń decyduje o preferowanym dziale. Studenci powinni starać się w pełni wykorzystać okres szkolenia, zdobywając więcej informacji na temat branży i możliwości rozwoju zawodowego podczas szkolenia.

Wybierz odpowiednią pracę: Po ustaleniu, kim jesteś i jakie masz opcje, musisz porównać oba, aby zobaczyć, gdzie się nakładają. Który zawód, która organizacja i wybór kariery pasuje do twoich wartości, zainteresowań, osobowości i wizji? Musisz zawęzić go do trzech lub czterech. Poszukaj realistycznej ścieżki kariery opartej na tej pracy. Jakie są możliwości awansu? Czym byłby pakiet kompensacyjny? Jakie są długoterminowe korzyści organizacji? Jaki masz trening? Informacje te są częściej podawane w prezentacji i podczas rozmowy kwalifikacyjnej.

Miejsce pracy może mieć ogromny wpływ na sposób pracy. Wiele hoteli oczekuje, że przeprowadzisz się po promocje i rozwój kariery. Odejście od rodziny i przyjaciół może utrudnić pracę z powodu tęsknoty za domem. Po wybraniu gościnności jako kariery zaleca się elastyczność i mobilność.

Wykonaj: Zdobycie pracy to po prostu proces sprzedaży. Sprzedajesz siebie. Nabywca (hotel) zatrudni cię tylko wtedy, gdy będziesz z nich zadowolony. Musisz być dobrym sprzedawcą podczas dyskusji lub rozmowy kwalifikacyjnej. Niektóre punkty wspomniane wcześniej w tym artykule pomogą ci znacznie się projektować. Czas stworzyć osobisty plan sprzedaży na podstawie badań rynku, które już przeprowadziłeś.

Tworzenie skutecznego CV: doskonałe CV może nie gwarantować oferty pracy, ale złe CV może temu zapobiec.

CV pomoże Ci na wiele sposobów

• Pomagają w przeprowadzaniu wywiadów.

• Umożliwiają podkreślenie swoich talentów i osiągnięć.

• Pomaganie rekruterom w zapamiętywaniu ciebie i twoich umiejętności i / lub wpływać na decyzje rekrutacyjne.

CV to narzędzie marketingowe. Głównymi elementami skutecznego CV są:

• Dane osobowe

• Szczegóły edukacyjne

• doświadczenie zawodowe

• Specjalne umiejętności, talenty i nagrody.

Wznowienie jest skuteczne tylko wtedy, gdy przyniesie pożądany rezultat – wezwanie na rozmowę kwalifikacyjną.

Lepszy wywiad: po pokonaniu wszystkich przeszkód w procesie selekcji, w końcu otrzymasz wywiad. Oczywiście jest to główna przeszkoda dla wielu wnioskodawców. Chociaż mają umiejętności, doświadczenie i udokumentowane doświadczenie, mogą stracić kandydata, który „lepiej rozmawia”. Co tak naprawdę oznacza „lepszy wywiad”? Ważne jest, aby kandydat był dobrze przygotowany i pewny siebie. Kandydat, który może odpowiadać na pytania w sposób akceptowalny (ale niekoniecznie poprawny) dla ankietera, ktoś, kto wie coś o działalności potencjalnego pracodawcy i pozycji, którą ma nadzieję obsadzić.

To są naprawdę podstawowe elementy każdego kandydata, który „dobrze rozmawia”. Bez wątpienia istnieją inne aspekty, których pracodawcy mogą szukać w odniesieniu do konkretnych miejsc pracy – posiadanie własnych pomysłów, artykułowanie, myślenie na nogach, aspekty związane z pracą i preferencje firmy wśród pracowników. Pracodawca będzie również próbował wypełnić pracę, która ma określoną specyfikację pracy – innymi słowy, aspekty osobiste oprócz doświadczenia i kwalifikacji, które można zapisać na papierze. Ankieter upewni się, że kandydat ma cechy osobiste, umiejętności i zdolności, których potrzebuje firma. Te dwa podstawowe elementy są ze sobą połączone. Dobre przygotowanie budzi zaufanie. Podstawowym podejściem do rozmowy kwalifikacyjnej jest więc dobre przygotowanie.

Oznacza to dwie rzeczy –

– praktycznie przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej i

– Gromadzenie wiedzy i informacji, do których możesz się odwoływać podczas rozmowy kwalifikacyjnej

Punkty do zapamiętania:

• Upewnij się, że znasz godzinę, datę i miejsce przesłuchania oraz, w stosownych przypadkach, nazwisko ankietera.

• Sprawdź, jak dostać się do lokalizacji i kiedy musisz być w drodze, aby być tam na czas – w razie potrzeby uruchom manekin. Zaplanuj dojazd nie wcześniej niż pół godziny przed rozmową i spodziewaj się opóźnień.

• Przygotuj z wyprzedzeniem to, co chcesz nosić – wszystko oprócz bielizny.

• Nie idź na rozmowę wypełnioną bagażem – zarówno psychicznie, jak i fizycznie.

• Zabierz ze sobą to, czego potrzebujesz.

• Skoncentruj się na rozmowie podczas wywiadu – nic więcej

• Jeśli zostaniesz poproszony o przyniesienie certyfikatów, referencji itp., Przygotuj je przed dniem.

• Weź list z wywiadem.

• Po przyjeździe upewnij się, że recepcjonista wie, że tam jesteś, odwiedź toalety, aby posprzątać itp.

• Jeśli jesteś dobrze zorganizowany i zaplanowałeś dzień, twoje zaufanie wzrośnie

Niektóre ogólne zasady:

• Mów, odpowiadając na pytania.

• Odpowiadaj krótko, ale unikaj odpowiedzi tak lub nie.

• Nie martw się o przerwę przed odpowiedzią. To pokazuje, że możesz i nie możesz myśleć

wypluj dźwięki, których się nauczyłeś!

• Nie martw się, że nie będziesz wiedział – ale ogranicz to do minimum.

• Nie upiększaj odpowiedzi i nie kłam! Bądź tak szczery jak potrafisz.

• Przygotuj się na hipotetyczne pytania sytuacyjne. Nie spiesz się z tym.

• Przygotuj się na nieoczekiwane pytanie, które pomoże ci zobaczyć, jak poradzić sobie z nieoczekiwanym.

• Jeśli zadajesz pytania, udziel ich krótko podczas rozmowy. Pamiętaj, że jesteś respondentem.

Wskazówki dotyczące pielęgnacji:

• Usiądź wygodnie na podłodze obiema stopami i pochyl się lekko w kierunku ankietera.

• Nie baw się włosami ani rękami. Trzymaj je z dala od kieszeni!

• Staraj się nie tworzyć barier obronnych między tobą a nimi, takich jak: B. teczka na kolanach, skrzyżowane ręce lub skrzyżowane nogi. nawet jeśli czujesz, że potrzebujesz. To naturalne, ale twój ankieter nie atakuje fizycznie!

• Utrzymuj naturalny kontakt wzrokowy z ankieciem – to znaczy utrzymujesz kontakt wzrokowy, ale nie gap się jak wąż!

• Jeśli jest więcej niż jeden ankieter, sprawdź, kto mówi.

• Kiedy mówisz, przesuwaj oczy z jednego na drugie.

• Nie używaj rąk zbyt często, jeśli jesteś naturalnym gestykulatorem.

• Nie wiercić się ani nie wiercić.

Jeśli będziesz przestrzegać tych zasad, ankieterzy mogą skupić się na tobie, a nie na tym, co robisz podczas rozmowy. Język ciała przekazuje wszelkiego rodzaju komunikaty, a właściwy język ciała przekazuje komunikat osoby zrównoważonej i pewnej siebie … nawet jeśli nie jesteś!

Sukces lub porażka twojego rozwoju zawodowego zależy wyłącznie od ciebie. Nikt nie zna twoich umiejętności, zainteresowań i wartości tak dobrze jak ty. Nikt też nie może zmierzyć efektywnych dla ciebie działań programistycznych.