5 wskazówek i ostrzeżeń dotyczących sprzedaży mediów społecznościowych

Media społecznościowe to jedno z najlepszych narzędzi marketingowych na rynku: możesz rozwijać się dzięki treściom i reklamom oraz docierać do dużej grupy odbiorców, a osoby, które lubisz i / lub obserwujesz, są Twoimi fanami, więc jesteś już grupą docelową.

Jednak na tych platformach mogą wystąpić zakłócenia sprzedaży. Strony internetowe takie jak Facebook, Instagram i Twitter widzą jako miejsca, w których mogą dzielić się treściami i wchodzić w interakcje ze znajomymi, rodzinami i dzisiejszymi markami.

Naprawdę musisz to zrobić dobrze, inaczej możesz odseparować odbiorców i sprawić, że przestaną Cię śledzić lub będą inni, ponieważ oczekują dwukierunkowej rozmowy i angażujących treści, dla których nie powinni być promowani.

Ważne jest również wyjaśnienie, że sprzedaż społecznościowa nie oznacza, że ​​reklamujesz swój produkt lub usługę online, aby ludzie mogli je kupić.

Sprzedaż społecznościowa oznacza, że ​​używasz mediów społecznościowych do nawiązywania kontaktów z potencjalnymi klientami i rozwijania relacji, które, mam nadzieję, zamieni ich w klientów.

Na przykład ostatnio podałem czas na herbatę na temat rzeczy do rozważenia, zanim zaczniesz budować swoją witrynę. Ludzie mogli komentować i zadawać pytania w czasie rzeczywistym, a Facebook Live miał wiele informacji o tym, jak zatrudnić profesjonalną firmę zajmującą się tworzeniem stron internetowych.

Więc nie rozmawiałem tylko z ludźmi o tym, jak zmusić nas do zbudowania ich strony internetowej. Udostępniłem odpowiednie informacje i opiekowałem się potencjalnymi klientami, którzy mogą szukać firmy, która mogłaby im pomóc.

Teraz, gdy zdefiniowaliśmy sprzedaż społecznościową, omówmy, co możesz zrobić, aby zwiększyć swoje szanse na sukces:

1. Pomyśl o związkach, a nie o znakach dolara.

Upewnij się, że publikujesz stosowne treści niezwiązane ze sprzedażą. Chcesz zostać ekspertem w swojej branży, więc skoncentruj się na dodawaniu wartości do kanałów użytkowników.

Według badania przeprowadzonego przez LinkedIn kupujący, którzy są aktywni w mediach społecznościowych, chętnie przyjmują opinie ekspertów z branży. Ponadto 76% kupujących jest skłonnych rozmawiać z potencjalnymi dostawcami.

Poznaj swoich potencjalnych klientów, zadając im interesujące pytania, odpowiadając na nie we właściwym czasie i odpowiadając na komentarze. Im więcej zbudujesz zaufania i lojalności, tym większe masz szanse przekształcenia obserwatora w płacącego klienta.

Przeczytaj: Moc opowiadania w mediach społecznościowych

Dawno, dawno temu twoja strategia prawdopodobnie koncentrowała się głównie na udostępnianiu odbiorcom linków do treści stron trzecich. Cóż, te czasy już minęły i jeśli chcesz się wyróżnić w zatłoczonym i hałaśliwym środowisku internetowym, musisz skupić się na opowiadaniu historii w content marketingu.

2. Nie spiesz się, aby zbudować swoje konta.

Upewnij się, że biografia i profil są wypełnione na wszystkich platformach, których chcesz używać do sprzedaży społecznościowej. Podaj adres URL swojej witryny, informacje o nas, numer telefonu i inne istotne informacje kontaktowe.

Może także pomóc w przypięciu odpowiednich postów, upewnić się, że Twoja marka przyciąga wzrok, i mieć wysokiej jakości obrazy, które przyciągną uwagę obserwujących. To również tworzy zaufanie i lojalność, dzięki czemu ludzie czują się bardziej komfortowo i mogą robić z Tobą interesy w bardziej bezpieczny sposób.

Dowiedz się, jak jeden z naszych klientów, kancelaria rodzinna, poświęcił czas na wypełnienie nie tylko swoich danych kontaktowych, ale także sekcji „Nasza historia” na Facebooku.

3. Starannie wybieraj wiadomości,

To, co działa na jednej platformie, może nie działać na innej. Od czego zależą Twoi potencjalni klienci? Gdzie rozmawiają na czacie w interesach lub polecają restauracje? Ogólnie:

* LinkedIn koncentruje się bardziej na biznesie, dzięki czemu ludzie czują się bardziej komfortowo dzięki komunikatom marketingowym.

* Twitter ma świetną funkcję wyszukiwania, która ułatwia Ci kontakt z potencjalnymi klientami i znajdowanie odpowiednich tematów.

* Facebook ma wiele społeczności, w których możesz uczestniczyć i nawiązywać kontakty (pamiętaj, nie bądź nachalny!)

* Instagram i Pinterest służą wyłącznie celom wizualnym, a nie długim fragmentom treści.

Dostosowując wiadomości do każdej platformy, bardziej prawdopodobne jest przyciągnięcie odpowiedniego rodzaju klientów.

4. Pozwól użytkownikom sprzedawać treści stworzone dla Ciebie.

Nie musisz wykonywać wszystkich prac związanych ze sprzedażą społecznościową sam! Istnieje wiele sposobów korzystania z treści generowanych przez użytkowników (UGC), w tym:

* Konkursy i gratisy zachęcające obserwujących do udostępniania treści, hashtagów i / lub wiadomości.

* Oceny lub oceny produktu lub usługi

* Referencje

Na przykład J.Crew publikuje recenzje i oceny użytkowników na swojej stronie internetowej. Więc jeśli opublikuje sukienkę lub koszulę na swoim koncie w mediach społecznościowych i ktoś kliknie, zobaczy wotum zaufania innych.

Treści generowane przez użytkowników nie tylko pomagają, ale także klientom. Prawie 80 procent respondentów twierdzi, że UGC podejmuje decyzje zakupowe. Jest to sytuacja korzystna dla wszystkich!

5. Wypróbuj, przetestuj i spróbuj ponownie.

Każdy właściciel firmy powinien śledzić i mierzyć swoje wysiłki, niezależnie od tego, czy jest to wypychanie biuletynu cyfrowego, czy kampania Google AdWords. Przejrzyj swoje dane i statystyki, aby zobaczyć, co działa, a co nie.

Twój post na Facebooku może przekierowywać użytkowników do strony w Twojej witrynie, ale spędzają na niej tylko kilka sekund.

Musisz zastanowić się, dlaczego: Czy Twoje wiadomości są niejasne? Nudny? Czy jest uszkodzony link? Podążając ścieżkami użytkowników, możesz zobaczyć, gdzie musisz się przyjrzeć.

Google Analytics to bezpłatne narzędzie, którego można użyć do pomiaru statystyk witryny. Istnieją również płatne narzędzia, za pomocą których możesz rozbić i zrozumieć swoje dane.

Im więcej testujesz i zacieśniasz próby sprzedaży w mediach społecznościowych, tym lepszy będzie twój ROI (i tym szczęśliwsi będą Twoi obserwatorzy).

Chociaż sprzedaż społecznościowa różni się od tradycyjnych metod, nadal dotyczy budowania relacji i wiarygodności. Skoncentruj się na osobie stojącej za platformą, a nie na zamianie jej w sprzedaż lub prowadzeniu jej przez lejek marketingowy. Nie spiesz się i stwórz społeczność potencjalnych klientów, którzy chętnie Cię usłyszą.