Media społecznościowe to duży ruch. Zostaliśmy złapani w strumień LinkedIn, Facebooka i Twittera. Możemy pozwolić, aby prądy doprowadziły nas do nowych połączeń, nowych firm oraz ogromnego zasięgu i widoczności. Lub możemy zostać złapani w powodzie, które wpływają na naszą reputację.

Największym błędem w mediach społecznościowych jest niezrozumienie, że media społecznościowe to prezentacja. To prawda.

Sukces w mediach społecznościowych jest zgodny z zasadami skutecznych umiejętności prezentacji.

Pomyłka pierwsza: Bez celu lub celu. Jaki jest twój cel Dlaczego korzystasz z mediów społecznościowych? Co próbujesz osiągnąć Nawiązać nowe kontakty? Aby promować siebie lub swoją firmę? Do badań? Otwarcie nowych rynków? Czy jesteś pionierem? Znajdź pracę?

Błąd drugi: Brak strategii Jak korzystać z mediów społecznościowych? Jak często? Jakie formy? Częsta komunikacja jest lepsza niż okazjonalne wysyłanie wiadomości.

Błąd trzeci: Porozmawiaj z niewłaściwą publicznością. Kto jest twoją publicznością? Czy tylko zbierasz nazwiska, czy jesteś bardziej ukierunkowany? LinkedIn jest bardziej biznesowy i profesjonalny. Facebook jest bardziej towarzyski i swobodny. Na przykład, jeśli poważnie podchodzisz do poszukiwania pracy, powinieneś korzystać z LinkedIn i Facebooka.

Błąd czwarty: Wyświetl niewłaściwy obraz. Czytałem posty o pracy nad nudnym projektem dla klienta. Możesz wiedzieć, że twój klient nie jest jednym z twoich połączeń. Ale co z ludźmi, których poleciłeś? Co im powiesz? Ludzie łatwiej upuszczają zegarek na Facebooku. Mówienie o złym rozwodzie, problematycznych dzieciach lub nietrzeźwości jest niewłaściwe. To nie jest prywatna rozmowa. Gorzej jest używać czyjegoś nazwiska w ankiecie. Np. „Myślisz, że Jane Doe jest przystojna?” Ludzie nie zdają sobie sprawy, że zawsze są na scenie. Błędy po prezentacji na żywo można zapomnieć. W mediach społecznościowych twoje błędy żyją w Internecie na zawsze.

Błąd piąty: Nie prawdziwe wiadomości. Co powiesz Jak zamierzasz to powiedzieć? Jaki jest styl i ton Twojej komunikacji? Nikt tak naprawdę nie obchodzi, że oglądasz telewizję. Ten rodzaj żartu nie zawiera treści. Podaj wartość, a przyciągniesz więcej obserwujących. Nowe wpisy na blogu, ciekawe statystyki, link do artykułu lub nawet prowokujący cytat lub odniesienie do książki czynią cię bardziej interesującym.

Błąd szósty: Trudna sprzedaż: nikt nie lubi moderatora, który sprzedaje z platformy. Nie inaczej jest w mediach społecznościowych. Jeśli każdy post jest reklamą Twoich produktów i usług, wkrótce zostaniesz rozłączony. Poinformuj ludzi o swoich osiągnięciach, ale nie każ im kupować.

Błąd siódmy: Nie buduj relacji. Wiele osób tworzy profil i nigdy nie odwiedza witryny. Zmaksymalizuj swoją obecność, aktualizując swój profil, aby ludzie wiedzieli, co robisz. Zadawać pytania. Odpowiedz na pytania, aby ustalić swoją wiedzę specjalistyczną. Zaproś osoby do skontaktowania się z Tobą, a następnie pozostań w kontakcie. Bądź zasobem. Połącz innych. Dobry moderator wie, jak budować relacje z publicznością.

Nic nigdy nie zastąpi osobistej komunikacji. Jednak osobiste spotkanie może być czasochłonne. Media społecznościowe mogą być fenomenalną platformą do budowania dobrej reputacji i komunikowania się ze światem.

Po prostu upewnij się, że wiesz, jak zaprezentować siebie, swoją wiadomość i swoją wartość.