Jako doświadczony networker ważne jest, aby stworzyć i opracować funkcjonalny proces monitorowania. Kontynuacja jest ważnym składnikiem budowania zdrowych i dochodowych relacji. To także wskaźnik Twojego profesjonalizmu i wiarygodności. Działania następcze mogą również oznaczać osobę i wyświetlać pozytywny i rozpoznawalny wizerunek.

Jednym ze sposobów budowania imponującej sieci i budowania wysokiej jakości relacji jest korzystanie z mediów społecznościowych. To nie powinien być jedyny sposób na połączenie z siecią. Media społecznościowe mogą być przedłużeniem wysiłków Twojej sieci. Różne media społecznościowe mogą dostarczać dobrych i przydatnych informacji o Twojej firmie lub współpracownikach. Ten rodzaj informacji może być niezwykle przydatny w przypadku prośby o wprowadzenie, uzyskiwania rekomendacji i identyfikowania wspólnych zainteresowań. Celem jest dalsze budowanie relacji, łączenie sieci i budowanie znacznego biznesu.

Poniżej znajdują się pomocne wskazówki dotyczące ulepszania sieci.

Prośba
Jeśli poprosisz o połączenie w mediach społecznościowych, możesz dodać osobistą wiadomość. Notatka osobista może wyjaśnić, kiedy lub gdzie spotkałeś swojego odpowiednika. Może być również sposobem na przedstawienie się drugiej osobie. Pamiętaj, aby w notatce podać cel lub przyczynę połączenia. Jest to również dobry sposób na przypomnienie swojego wspólnego interesu. Korzystanie z osobistej wiadomości jest dodatkowym sposobem dotarcia do twojego odpowiednika.

Profil
Po ustanowieniu połączenia wyświetl profil swojego odpowiednika. Poszukaj informacji, które mogą być pomocne w przyszłych działaniach następczych. Dowiedz się o podstawowych informacjach, takich jak szkoła, poprzednie prace, pracodawcy, członkostwo w organizacjach lub stowarzyszeniach oraz umiejętności. Szukaj wzajemnych kontaktów i wspólnych znajomych. Wykorzystaj to jako okazję do skoncentrowania się na wartości dodanej, zdobycia zrozumienia i ustalenia udziału swojego odpowiednika w kręgu sieci.

Rekomendacje
Poproś o rekomendację lub świadectwo podczas budowania relacji i kontaktów z kolegami. Są to świetne narzędzia do promowania firm, produktów lub usług. Może to również przyczynić się do zwiększenia Twojej wiarygodności i wiedzy. Zalecenia w mediach społecznościowych są dobrze widoczne i dobrze znane. Rzeczywiście, zachęcaj jak najwięcej kontaktów, aby Cię polecić. Poproś o zmianę rekomendacji. Może to obejmować informacje zwrotne ze wspólnego projektu lub programu. Innym rodzajem rekomendacji może być informacja zwrotna na temat dobrej obsługi klienta lub dobrego doświadczenia biznesowego. Warto również poprosić o rozpoznanie osobowości lub charakteru.

Portale społecznościowe mogą być bardzo dobrym i produktywnym rozszerzeniem działań sieciowych. Korzystając skutecznie z tej technologii, możesz znacznie zwiększyć swój zysk.