Reklama

Przegląd platformy mediów społecznościowych

By 13 stycznia 2020 No Comments

Jeśli nie jesteś niesamowicie dobrze połączonym samotnym preneurem, który popełnia zabójstwa, a nawet może odrzucić biznes, media społecznościowe odgrywają rolę w twoich strategiach brandingowych i marketingowych. Każda platforma ma własną grupę dedykowanych użytkowników i będzie działać dobrze dla niektórych firm, a może mniej dla innych.

Platformy są bezpłatne, oprócz czasu potrzebnego na aktualizację treści. Niezależnie od tego, jak szybko reagujesz na marketing w mediach społecznościowych, większość przedsiębiorców indywidualnych i właścicieli firm nie może być obecna na wszystkich platformach, chyba że zarządzanie mediami społecznościowymi zostanie zlecone na zewnątrz. Jeśli zwrot z inwestycji ma pozytywny wpływ na sprzedaż, inwestycja jest opłacalna. Rzućmy okiem na Facebook, Instagram i LinkedIn.

Facebook

Najpopularniejsza platforma mediów społecznościowych ma 2,19 miliarda użytkowników (Statista, I kwartał 2018 r.) Na całym świecie. Jest nieco więcej kobiet niż mężczyzn i większość osób w wieku 18-44 lata. Dane magazynu Forbes pokazują, że 47% Amerykanów twierdzi, że Facebook jest ich głównym czynnikiem wpływającym na zakupy.

Facebook często zapewnia doskonały zwrot z inwestycji dla firm B2C (nieco mniej dla B2B). Wydarzenia i promocje w sklepie, wykłady, warsztaty i inne wydarzenia można ogłosić znajomym na Facebooku. Treści zawarte w tekście, zdjęciach lub filmach można przesyłać. Możesz tworzyć grupy i budować społeczności lub opublikować ankietę dla klientów. Dzieląc się informacjami o swojej firmie za kulisami i tym, co musisz zrobić, angażujesz klientów, wzmacniasz swoją markę i budujesz relacje.

Czy to brzmi jak zbyt dużo pracy i zbyt wiele udostępniania? Następnie utwórz stronę fanowską i ogranicz swoją obecność do podstawowych informacji i dobrego wezwania do działania. Pamiętaj, że prezentacja tekstu, zdjęć i innych treści powinna być zrelaksowana i zachęcać do stworzenia osobistego charakteru (pamiętaj jednak, że biznes to kontekst).

Instagram

Istnieje 1 miliard użytkowników (Statista, czerwiec 2018 r.) Z całego świata, a 80% jest spoza Stanów Zjednoczonych. Każdego dnia udostępnianych jest 95 milionów postów, z których wiele jest dostępnych za pośrednictwem urządzenia mobilnego. Około 59% użytkowników w USA ma 18–29 lat. Od pierwszego kwartału 2018 roku będzie 300 milionów użytkowników na Instagram Stories dziennie, a 30% użytkowników kupiło produkt.

Wizualne opowiadanie historii, montaż zdjęć za kulisami, sprzedaż społecznościowa, świadomość marki, lojalność klientów i budowanie relacji to dobre zastosowania na Instagramie. Jeśli pracujesz w public relations lub planujesz specjalne wydarzenia / konferencje, znajdziesz przydatne zastosowanie B2B, w przeciwnym razie jest to, o ile mogę to ocenić, B2C.

Udostępnianie zdjęć, krótkie zwiastuny filmów i zwięzły tekst z hashtagiem # dla lepszej dystrybucji treści to idealna treść. Dodaj link do swojego profilu. Zdecyduj, czy chcesz konto publiczne, czy konto tylko dla członków. Łącza nie mogą być udostępniane.

LinkedIn

LinkedIn, który jest złotym standardem dla platform mediów społecznościowych B2B, ma 500 milionów członków na całym świecie (Statista, styczeń 2018). Duże i małe firmy, samotni przedsiębiorcy, dyrektorzy korporacyjni i non-profit, lekarze i dentyści, wszyscy pracownicy mający ambicje zawodowe, a większość studentów utrzymuje stronę profilu. Rekruterzy używają LinkedIn do identyfikacji potencjalnych kandydatów do pracy. LinkedIn ProFinder pomaga solperom znaleźć pracę nad projektem.

LinkedIn jest świetną platformą do wykorzystywania kontaktów do budowania społeczności profesjonalnych współpracowników i dzielenia się swoją historią zawodową, osiągnięciami, najważniejszymi wydarzeniami i innymi aktualizacjami wspierającymi Twoją osobistą markę. Moje posty na blogu B2B na mojej stronie LinkedIn i moje połączenia zostaną powiadomione o otrzymaniu. Ich znajomości będą również dzielić się swoimi historiami i istnieje świetna okazja, aby być w kontakcie i utrzymywać relacje.

Profesjonalne portfolio, filmy, oficjalne dokumenty, biuletyny, blogi, infografiki, prezentacje SlideShare i podcasty mogą być wyświetlane na stronie profilu, aby wzbogacić historię marki. Można publikować linki do artykułów lub badań, które mogą zainteresować Twoje połączenia. Dzięki rekomendacjom i notatkom inni mogą sprawdzić twoją zawodową rzetelność i możesz zwrócić przysługę.

W obszarze grupowym możesz wymieniać pomysły z kolegami z oddziału lub absolwentami szkoły. Tematy zainteresowania są badane za pomocą opublikowanych pytań, a członkowie grupy mogą odpowiadać, poznając się i ewentualnie tworząc relacje, które prowadzą do działań biznesowych.

Dziękuję za przeczytanie

Kim