Latest News

Home / Bez kategorii / Pozycjonowanie stron internetowych w Google

Pozycjonowanie stron internetowych w Google

W czasach kiedy 90% ruchu na stronach internetowych pochodzi z wyszukiwarki, rezygnacja z usługi pozycjonowania stanowiłaby przekreślenie szansy na pozyskiwanie klientów i osiąganie zadowalających efektów sprzedażowych, czyli całkowicie uniemożliwiłaby rozwój firmy. Samo posiadanie nawet najbardziej atrakcyjnej strony internetowej nie wystarczy, ponieważ użytkownicy, którzy nie znają jej adresu, nie odnajdą jej w sieci. Strona internetowa uznawana jest obecnie za jedno z najskuteczniejszych narzędzi wizerunkowych i sprzedażowych, ale tylko wtedy kiedy jest widoczna w najwyższych wynikach wyszukiwania w sieci. Obecność w TOP 10 ma bezpośrednie przełożenie na zwiększenie ruchu na stronie, a co za tym idzie zainteresowanie ofertą. Stworzenie strony internetowej to więc jedno, a wykorzystanie jej potencjału to drugie i tutaj właśnie z pomocą przychodzi usługa pozycjonowania. Strona www nie zacznie bowiem pojawiać się na pierwszej odsłonie Google samoistnie, w tym celu niezbędne są działania doświadczonej firmy pozycjonerskiej. W wyszukiwarce nie ma nic na stałe – widoczność strony w najwyższych wynikach to efekt ciągłych inwestycji w zaplecze pozycjonerskiej oraz niekończącej walki z konkurencją i zmieniającymi się algorytmami.

Jeśli twoja strona nie jest widoczna na pierwszej stronie Google, to tak jakbyś zamknął drzwi do twojej firmy, nie wpuszczając do niej klientów. Klient nie pozna twoich produktów i usług, a Ty nie zaczniesz zarabiać. Wysokie pozycje to przede wszystkim gwarancja wzrostu sprzedaży. Statystyki pokazują, że już ponad 50% użytkowników dokonuje regularnych zakupów w sieci, a tendencja ta stale wzrasta. Pozycjonowanie jest więc obecnie najskuteczniejszą metodą informowania klientów o swojej ofercie. Czy lepszą od innych form reklamy? Zdecydowanie tak. Analizy rynku reklamowego pokazują, że klienci nie zapamiętują informacji umieszczanych na billboardach, spoty w tradycyjnych mediach traktują jako drażniące i nachalne, a materiały drukowane przeważnie lądują w koszu jeszcze przed zapoznaniem się z treściami na nich umieszczonymi. Wszystkie z wymienionych form reklamowych postrzegane są jako coraz mniej wiarygodne. Klient przestaje wierzyć w reklamę, dlatego samodzielnie szuka produktów i usług w sieci. Znajduje te, które obecne są na pierwszej, maksymalnie drugiej odsłonie wyszukiwarki. Firmy, które znajdują się w najwyższych wynikach wyszukiwania, traktowane są przez klientów jako najbardziej godne zaufania. Nie utożsamiają oni wyników organicznych z działaniami reklamowymi, przez co są one dla nich wiarygodne. Wśród korzyści wynikających z usługi pozycjonowania można więc wymienić wzrost sprzedaży produktów i usług oraz wzrost wiarygodności marki. Dzięki obecności w TOP 10 klient trafia na stronę internetową, poznaje ofertę firmy i dokonuje zakupu. Dodatkowo jest przekonany, że skoro dana firma znajduje się w wynikach wyszukiwania wysoko, to jest liderem w branży.

author
damian