Jeśli chcesz budować mięśnie i siłę, wiesz, że konieczne jest dobre odżywianie i intensywne ćwiczenia.

Czy jest coś jeszcze, co może dać przewagę nad konkurencją?

Istnieje wiele różnych dodatków, ale skąd wiesz, który z nich jest najlepszy?

Weźmy na przykład niacynę, na przykład istnieje wiele deklarowanych korzyści, ale czy są jakieś działania niepożądane, o których powinieneś wiedzieć przed rozważeniem jej zastosowania?

Przeczytaj dalej, aby poznać prawdę o niacynie w kulturystyce.

Korzyści z niacyny w kulturystyce

Mówi się, że stosowanie niacyny zapewnia następujące korzyści:

  • Szybsze dostarczanie niezbędnych składników odżywczych dzięki zwiększonemu krążeniu krwi

  • Lepszy transport tlenu poprzez zwiększoną produkcję czerwonych krwinek

  • Zwiększona produkcja ludzkiego hormonu wzrostu lub HGH

Niacyna jest środkiem rozszerzającym naczynia krwionośne, co oznacza, że ​​po zażyciu naczynia krwionośne w twoim ciele rozszerzają się.

Kiedy tak się dzieje, więcej tlenu, składników odżywczych i hormonów może przedostać się przez te rozszerzone naczynia krwionośne, przez co pracujesz ciężej i dłużej.

Kolejną zaletą tego dodatkowego transportowanego tlenu jest zwiększone stężenie i koncentracja, ponieważ mózg otrzymuje wówczas więcej tlenu niż zwykle.

Zaletą dodatkowo wytwarzanego HGH jest to, że możesz szybciej odzyskać siły, naprawić i zwiększyć mięśnie.

Jest tak, ponieważ im więcej HGH jest w twoim ciele, tym więcej IGF-1 jest wytwarzane. IGF-1 jest hormonem, który pomaga organizmowi zregenerować siły po wysiłku.

Jeśli próbujesz stracić tkankę tłuszczową, ten dodatkowy HGH może być również korzystny. Dzieje się tak, ponieważ gdy twoje ciało rozkłada tłuszcz, może pomóc w lipolizie.

Jakieś skutki uboczne?

Chociaż istnieją pewne działania niepożądane związane ze stosowaniem niacyny, głównym problemem jest to, że „Rumieniec niacyny„.

Ten szczególny efekt uboczny jest tymczasowy i trwa tylko kilka minut. Jednak kiedy to nastąpi, zauważysz:

  • Mrowienie w twarzy i szyi

  • Uczucie ciepła

  • swędzący

  • Nieznaczne zaczerwienienie skóry

Odżywka jest nieszkodliwa i całkowicie normalna. Jeśli nadal będziesz używać niacyny, zbuduj dla niej tolerancję, aby zmniejszyć ten konkretny efekt uboczny.

Aby dodatkowo zmniejszyć skuteczność tego odżywki, możesz również spróbować użyć małej dawki aspiryny.

Czy istnieje alternatywa dla niacyny?

Istnieje alternatywa dla niacyny, która nie powoduje tego koloru. Jego nazwa to niacynamid, ale nie jest tak skuteczny.

Prawda jest taka, że ​​ten odżywka niacyna pokazuje, że suplement działa.

Czy zaleca się niacynę?

Wykazano, że niacyna oferuje wiele korzyści, zwłaszcza jeśli chcesz budować mięśnie i siłę do kulturystyki.

Korzyści znacznie przewyższają wszelkie negatywne aspekty. Więc jeśli chcesz osiągnąć tę przewagę konkurencyjną, jest to zalecane.