Rozmawialiśmy o układach zapłonowych i sposobach ich naprawy, ale ważnym elementem jest zdjęcie koła zamachowego. Zwłaszcza jeśli masz silnik z punktami. Zazwyczaj punkty znajdują się pod kołem zamachowym. Jeśli pękną, koło zamachowe należy usunąć.

Przekonasz się, że koła zamachowe mają złudne ograniczenia, zwłaszcza systemy szybkiego przewijania z łożyskami kulkowymi.

Przekonasz się również, że koło zamachowe jest dość mocno osadzone na wale korbowym, gdy wymyślisz, jak usunąć „układ szybkiego przewijania do tyłu”.

Ten artykuł dotyczy:

– Najpierw usuń „układ szybkiego biegu wstecznego”.

– Po drugie, jak usunąć uparte koło zamachowe

– I wreszcie, jak złożyć wszystko z powrotem w całość.

Należy zauważyć, że koło zamachowe jest żebrowane. Jeśli jedno z tych żeber ulegnie uszkodzeniu, silnik straci równowagę i silnie wibruje. Jeśli żebra są zepsute, koło zamachowe nie działa. Więc bądź bardzo ostrożny z płetwami.

Za pomocą klucza do rur i śrubokręta wyjmij „bieg do szybkiego przewijania”. Klucz do rur umieszcza się na „przekładni szybkiego zwijania”, a śrubokręt wkłada się między żeliwne żebra. (Uwaga: są aluminiowe listwy, trzymaj się od nich z daleka, pękają)

Obróć wał korbowy, tak aby śrubokręt został dociśnięty do nieruchomego obiektu. Inną metodą, która jest bardziej wybaczająca, jest wbicie kawałka drewna pod koło zamachowe (działa najlepiej, jeśli silnik jest zamontowany na wspornikach silnika gokarta). Działa to jak hamulec klinowy.

Ostrożnie naciśnij klucz do rur w dół. Nie jest tu potrzebna nadmierna siła. „Szybkie przewijanie do tyłu” jest zazwyczaj dość łatwe do rozwiązania.

Uwaga na temat „przewijania”: jeśli nie lubisz ścigać łożysk kulkowych po całej podłodze, pamiętaj, że ekran zwykle obejmuje przewijanie. Zdejmij ekran, ALE natychmiast wymień śruby zabezpieczające. Utrzymuje to „ząb do zwijania” i jest również dostępny dla klucza do rur.

Następnie koło zamachowe jest wciskane na wał korbowy. W rzeczywistości koło zamachowe jest pasowane wciskowo za pomocą stożkowego otworu wału na wale korbowym. Celem jest „pop” dopasowanie wtyczki. Zwykle wymaga to wprowadzenia szoku do systemu.

Istnieją dwie metody, które działają najlepiej. Najpierw uderz w koniec wału korbowego bardzo twardym kawałkiem drewna i młotem. Uwaga: Nie używaj stali do stali, ponieważ koniec wału korbowego przepełni się i stanie się bezużyteczny. Naprawa zazwyczaj nie jest możliwa.

Istnieją narzędzia, które można przymocować do końca wału korbowego, ale nawet one mogą uszkodzić wał korbowy. Upewnij się więc, że wywierasz minimalny wpływ na korbę. A jeśli nie wyraziłem się jasno, uderzenia są normalne, prostopadłe lub osiowe do wału korbowego, nie do boku korby, ale do końca wału korbowego.

Czasami to nie działa. Jeśli silnik siedział od lat lub jest starszy niż 10 lat, korba może być częściowo zardzewiała na kole zamachowym.

Użyj trochę przenikającego oleju na przejściu koło zamachowe-korba.

Następnie ostrożnie i równomiernie podważ tył koła zamachowego za pomocą płaskiego śrubokręta lub nawet dźwigni. Wymagane jest bardzo lekkie działanie. Jeśli użyjesz śrubokręta, coś jest nie tak. (Coś innego zatrzymuje koło zamachowe!)

Koło zamachowe powinno natychmiast „zeskoczyć”. Więc złap go, zanim poleci i spadnie na ziemię. Sugeruję mieć system zamykania, taki jak szmata lub karton.

Aby ponownie zainstalować koło zamachowe, zamontuj je w ten sam sposób, w jaki zostało zdemontowane. Użyj klucza do rur i śrubokręta, aby dokręcić „mechanizm przewijania”.

Nie dokręcaj zbyt mocno „przewijania”. Należy również pamiętać, że podkładka została wymieniona.

Jedynie dodatkowa uwaga jest jedynym prawdziwym powodem, dla którego należy usunąć koło zamachowe z nowoczesnych silników z napędem magnetycznym, gdy klucz jest ścinany. Jeśli wpust jest uszkodzony, należy sprawdzić inne obszary silnika pod kątem uszkodzeń …