seo” data-max-rows=”2″>

Wiesz, ile chcesz się zalogować na Facebooku, Twitterze lub niedawno uruchomionym Google+, aby udostępnić informacje lub zaktualizować swój status. Niezależnie od tego, jak planujesz korzystać z platform społecznościowych, ważne jest, aby dowiedzieć się o społecznych aspektach mediów społecznościowych, które stały się integralną częścią naszego życia. Wiele osób uważa, że ​​mogą robić, co chcą, za pomocą swoich kont w mediach społecznościowych. Często zdarza się, że ktoś mówi: „To moje konto i mogę z niego korzystać według własnego uznania”.

Może to w pewnym stopniu być prawdą, ale ważne jest, aby zrozumieć, że jest to sieć społecznościowa, co oznacza, że ​​nie korzystasz z niej sama. Musisz zwracać uwagę na innych, zwłaszcza, że ​​w komunikacji internetowej brakuje dźwięku i mowy ciała, co normalnie pomogłoby w regulacji osobistych interakcji. Wytyczne dla mediów społecznościowych nie są ugruntowane, ale ogólnie są uzgodnione w celu lepszej interakcji w mediach społecznościowych. Nie można ich tutaj wyczerpać, ponieważ istnieje wiele platform społecznościowych, które są używane w różny sposób. Poniżej znajduje się kilka typowych informacji, które mogą dotyczyć często używanych mediów społecznościowych.

Pomyśl, zanim opublikujesz

Jeśli nie masz pewności, czy chcesz udostępnić coś online, czy nie, lepiej nie udostępniać tego. Internet naprawdę nie ma klucza usuwania. W rzeczywistości ogólna zasada brzmi: jeśli nie powiesz tego w normalnej rozmowie, nie mów tego w mediach społecznościowych. Uważaj, co mówisz lub udostępniasz. Nigdy nie wiadomo, kto to widzi i jak może na ciebie wpłynąć. Ponadto, gdy komentujesz lub odpowiadasz na coś, co ktoś opublikował, upewnij się, że twoje komentarze są znaczące i pełne szacunku, że nie ma żadnych spamu (nieistotne lub nieodpowiednie wiadomości wysyłane do dużej liczby adresatów przez Internet) lub komentarze nie na temat lub obraźliwe.

Unikaj także reagowania na wiadomości zapalne lub wyzwalania ich. Jeśli naprawdę czujesz potrzebę odpowiedzi na jedną, nie rób tego od razu. Daj sobie czas na przemyślenie i znalezienie właściwej i obiektywnej odpowiedzi. W rzeczywistości najlepiej jest wysłać prywatną wiadomość, zwłaszcza jeśli Twoja odpowiedź jest przecząca.

Unikaj podawania TMI (za dużo informacji)

Ktoś kiedyś powiedział lekko, że istnieje cienka linia między „powinienem to tweetować” a „powinienem porozmawiać o tym z moim terapeutą”. Nie udostępniaj takich treści w mediach społecznościowych. Prywatne rozmowy również powinny być wykluczone. Korzystaj z prywatnych skrzynek odbiorczych, wiadomości e-mail lub czatów, gdy chcesz udostępnić informacje, które nie są dostępne dla wszystkich. Ogranicz problemy z wentylacją do minimum. Nikt nie lubi kandydata

Nie podawaj zbyt wielu informacji o swoim profilu jednym tchem. Dla własnego bezpieczeństwa unikaj podawania informacji o miejscu zamieszkania lub o swoich dzieciach, jeśli zawierają one dane osobowe. Internet nie jest prywatny.

Zdjęcia

Nikt tak naprawdę nie jest zainteresowany zobaczeniem twojego zdjęcia, które się upiło i zemdlało na imprezie. Unikaj publikowania swoich zdjęć w kompromitujących pozycjach i polecaj zdjęcia rzeczy, które inni uważają za obraźliwe. Maluje cię w negatywnym świetle. Nie publikuj zdjęć ani nie oznaczaj osób na zdjęciach bez ich zgody, zwłaszcza jeśli nie są bliskimi przyjaciółmi. Jeśli chodzi o zdjęcia, zawsze dobrze jest mieć swoje zdjęcie w swoim profilu, ponieważ ludzie lubią widzieć, z kim wchodzą w interakcje online. Większość ludzi nie lubi rozmawiać z kreskówkami lub logo firmy.

Unikaj mówienia tekstu

Czy jesteś zaznaczony, gdy ktoś pisze „Cn wi tlk l8r n 2de”? Ograniczanie miejsca na platformach mediów społecznościowych często nie wystarcza, aby uzasadnić ich pisanie. Komunikuj się jasno i zrozumiale.

Nie chodzi tylko o ciebie.

Ludzie męczą się ludźmi, którzy cały czas mówią o sobie. Media społecznościowe są przeznaczone do sieci społecznościowych. Interakcja z ludźmi. Rozpocznij rozmowy, udostępniaj informacje i komentuj informacje udostępniane przez innych. Ludzie są gotowi słuchać tych, którzy robią to samo.