Związek między mediami społecznościowymi a hashtagiem

Przed hashtagiem słowa lub frazy znajduje się znak krzyżyka (#), który jest często używany w serwisach społecznościowych i aplikacjach do identyfikowania wiadomości na określony temat. Jest wykorzystywany głównie w celach marketingowych w mediach społecznościowych. Inicjator wprowadził hashtag, aby zmaksymalizować zasięg tematu dla ludzi, a także jest wspólną platformą dla tematu. Ma zdolność przyciągnięcia uwagi dużej liczby widzów, co prowadzi do generacji o nazwie #tag. Media społecznościowe rozwijają się z #hashtag od ponad 10 lat jako niezbędny kanał marketingu internetowego dla właścicieli marek. Najpotężniejszą bronią w świecie mediów społecznościowych jest oczywiście #hashtag. Ten artykuł pomoże Ci dowiedzieć się, kiedy i jak przejść proces rejestracji znaku towarowego, nawet jeśli jest to hashtag.

Czy możesz oznaczyć hashtag zgodnie z Indian Trademark Act 1999?

Oczywiście możesz oznaczyć hashtag jak każde inne słowo lub wyrażenie, które jest bezpośrednio związane z twoim produktem lub usługą. Istnieje szczegółowa definicja w sekcji 2 (m) indyjskiej ustawy o znakach towarowych z 1999 r. I zgodnie z tym „Znakiem składającym się z urządzenia, znaku towarowego, nagłówka, etykiety, biletu, imienia, podpisu, słowa, Litery, liczba, kształt towaru, opakowanie lub kombinacja kolorów “. Biorąc pod uwagę powyższą definicję, hashtag można zakwalifikować jako znak towarowy, który można policzyć za pomocą kombinacji słów i liczb, ale aby zarejestrować go jako znak towarowy, definicja zgodnie z indyjską ustawą o znakach towarowych, 1999, sekcja 2 (ZB) –

„Marka odnosi się do marki, którą można przedstawić graficznie i która odróżnia towary lub usługi jednej osoby od innej, zarówno kształt towaru, jak i opakowanie i kombinację kolorów”.

Zgodnie z powyższą definicją pierwszy warunek jest spełniony natychmiast, ponieważ hashtag jest kombinacją słów i cyfr, które można przedstawić graficznie. Pytanie powstaje w drugim warunku, który jest ostatecznym testem, aby hashtag zakwalifikować jako markę. Chociaż nie jest tak łatwo osiągnąć niezbędny lub zasadniczo drugi warunek. Hashtagi mają bardzo ograniczony okres przydatności do spożycia ze względu na tematy, które zwykle trwają przez krótki czas, zanim umrą w krótkim czasie, i dziedziczy inny motyw i hashtag.

Marka jest identyfikatorem źródła, a hashtag spełniający te kryteria można zarejestrować zgodnie z prawem.

Jakie są przyczyny odrzucenia?

Zgodnie z sekcją 9 indyjskiej ustawy o znakach towarowych z 1999 r. Rzeczywiste przyczyny odmowy podano w sekcji 9 podsekcja (1).

„Nie odróżniający znak, który nie jest w stanie odróżnić towarów lub usług jednej osoby od towarów lub usług innej osoby, nie jest zarejestrowany”.

Analizując tę ​​sekcję, możemy powiedzieć, że hashtag, który może w pełni spełnić oba warunki określone w indyjskiej ustawie o znakach towarowych z 1999 r., Można zakwalifikować jedynie jako chroniony prawnie. Charakter odróżniający wymieniony w ustawie można podzielić na dwie kategorie:

(1) Nieodłączne

(2) Nabyte

Hashtag może z łatwością należeć do dwóch powyższych kategorii, ponieważ może być wymyślonym słowem i jest to coś, co wydaje się być długie, więc użytkownicy mogą zidentyfikować konkretne źródło tylko poprzez #Hashtag. Ponadto, ubiegając się o hashtag znaku towarowego, należy pamiętać o jednej rzeczy: słowo używane z hashtagiem nie powinno być słowem ogólnym ani ogólnym, w przeciwnym razie będzie nie do odróżnienia. Znak musi przejść pozytywny test znaku rozpoznawczego wymagany przez prawo.

Wniosek

Te cyfrowe narzędzia stają się jednak normalną cechą krajobrazu. Kultura dzielenia się, od której zwykle zależą, może stanowić wyzwanie dla własności intelektualnej. Poza tym rejestracja marek hashtagów nadal nie jest zbyt popularna w Indiach, ale preferencje dla mediów społecznościowych osiągnęły masowy poziom wraz z uruchomieniem Reliance Jio ze względu na dostępność tanich danych. Nagle Internet został zalany poza wyobraźnią. To z pewnością spowoduje, że hashtagi staną się w przyszłości popularnym tematem na rynku IP jako znakiem towarowym.