Firmy stale rozpoczynają kampanie marketingowe w celu promowania swojej marki i zwiększenia sprzedaży. Niektóre z nich odnoszą sukcesy – hasło Carlsberga i reklama „prawdopodobnie najlepszego magazynu na świecie” zapewniają doskonałą świadomość marki i doskonałą reputację. To z kolei przyczynia się do wzrostu sprzedaży i ostatecznie do wyższych zysków. Jednak wiele z tych firm ma duże budżety marketingowe i reklamowe. Co jeśli Twoja firma nie może sobie pozwolić na te inicjatywy marketingowe? Tutaj pojawia się marketing w mediach społecznościowych. Z większości narzędzi marketingowych w mediach społecznościowych można korzystać za darmo i oferować taką samą obecność marketingową, niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz, czy jesteś wielkim konglomeratem. W tym artykule wyjaśniono, jak wykorzystać marketing w mediach społecznościowych do zwiększenia sprzedaży przy stosunkowo niskich kosztach.

Przede wszystkim rozwińmy mit, że marketing w mediach społecznościowych nie prowadzi do bezpośredniego wzrostu sprzedaży. Oto kilka przykładów, które mogą to udowodnić: Sony ogłosiło w lutym, że osiągnęło dodatkowy milion funtów sprzedaży na Twitterze. Dell ogłosił w czerwcu ubiegłego roku, że ich obecność na Twitterze spowoduje wzrost sprzedaży o 3 miliony dolarów. Można argumentować, że są to dwie duże firmy, które już mają reputację marki. Jednak inne mniejsze firmy również widziały wzrost sprzedaży dzięki tej formie marketingu. John Fluevog Boots & Shoes Ltd, mała firma obuwnicza w Kanadzie, odnotowała 40% wzrost sprzedaży w 2009 roku. W tym samym roku, w którym rozpoczął się marketing w mediach społecznościowych, nie był to przypadek.

W jaki sposób marketing w mediach społecznościowych może przyczynić się do wzrostu sprzedaży Twojej firmy? Narzędzia mediów społecznościowych umożliwiają dostęp do milionów ludzi. Reklama telewizyjna dociera w tym momencie do widzów i nie pozwala na interakcję z konsumentem. Tweet może dotrzeć do milionów ludzi. Na przykład Sainsbury’s regularnie tweetuje swoje najnowsze oferty. Jeśli chcesz nadążyć za tym krokiem, możesz po prostu śledzić Sainsbury’s na Twitterze. Zapewnia to znacznie większą bazę potencjalnych klientów, umożliwia wzrost sprzedaży, a jednocześnie zwiększa świadomość marki. Ponadto ludzie mogą odpowiadać na te tweety, które stanowią forum interakcji z klientami, a tym samym wglądu klientów. Twoja firma może to naśladować. Jeśli wyślesz tweety ze swoimi promocjami, otrzymasz bezpłatną reklamę. Jeśli zrobimy to twórczo, może to naprawdę zwiększyć sprzedaż i sprawić, że Twoja firma zostanie zauważona.

Marketing w mediach społecznościowych działa podobnie jak inne formy marketingu. jest wirusowy. Mała firma początkowo działa ustnie, ludzie mówią znajomym. Ten rodzaj marketingu, zwłaszcza Twitter i Facebook, działa w oparciu o koncepcję „przyjaciela”. Ludzie mogą dawać pozytywne recenzje, polecać Twój produkt i tweetować o Twojej firmie. W całej tej społeczności społecznej nazwa i marka Twojej firmy może być widoczna przez znaczną liczbę osób. Ciągłe korzystanie z mediów społecznościowych z czasem zwiększa świadomość marki, a tym samym przyczynia się do wzrostu sprzedaży. Jeden z naszych klientów, PeachorLemon, witryna oceniająca pojazdy, zyskał ponad sto obserwujących na Twitterze w ciągu tygodnia. Jest jeszcze sto osób, które wiedzą o promocjach i ofertach, opowiadają o nich znajomym, odwiedzają stronę internetową lub korzystają z innych mediów społecznościowych, aby wspomnieć o PeachorLemon. Wszystko to buduje świadomość marki i z czasem zwiększa wykorzystanie witryny, zwiększając jej wartość.

Wpływ mediów społecznościowych na świadomość marki ma kluczowe znaczenie dla przyszłości strategii marketingowych małych firm. Świadomość marki to tylko jeden ze sposobów na zwiększenie sprzedaży. Przyczynia się do tego wiele innych ważnych czynników. Jak pokazano w tym artykule, budowanie świadomości marki za pomocą tego nowego, ekscytującego sposobu marketingu może mieć ogromny wpływ na Twój biznes i sprzedaż.

Anthony O’Flynn