Marketing jest niezbędny w świecie biznesu. Jednak w naszej nowej erze cyfrowej tradycyjny marketing staje się coraz bardziej nieskuteczny, a nowa forma marketingu rośnie. Ze względu na wiele zalet marketing w mediach społecznościowych stał się niemal integralną częścią próby firmy, by wejść na dzisiejszy konkurencyjny rynek. Rozważając zalety i wady różnych metod marketingowych, pomyśl o całym czasie i pieniądzach, które tradycyjnie wydawano na marketing Twojego produktu lub usługi, i porównaj je z dzisiejszymi kosztami marketingu Twojej firmy na portalach społecznościowych.

Pierwotnie firmy wypłacały z kieszeni reklamę w telewizji, na billboardach lub w gazetach. W końcu strategie te doszły do ​​punktu, w którym nie były już opłacalne. Ze wszystkich widzów tylko jeden do dwóch procent skontaktował się ze sprzedawcą i był zainteresowany jego produktem. Dlaczego tak było? Jedną z najbardziej interesujących zalet marketingu w mediach społecznościowych jest to, że reklama telewizyjna często drażni i przeszkadza widzom, więc większość z nich nie jest zainteresowana reklamowanym produktem. Dzięki mediom społecznościowym grupa docelowa nie tylko widzi reklamę, ale także bierze w niej udział.

Udział jest główną zaletą marketingu w mediach społecznościowych. W Internecie ludzie chętnie uczestniczą w działaniach i blogach promujących Twoją firmę. Kiedy klienci mają do czynienia z Twoją firmą lub firmą, dbają nie tylko o twoje produkty, ale także o Twoją firmę. Zaangażowanie społeczne klientów zwykle prowadzi do wzrostu zadowolenia klientów.

Kolejną zaletą marketingu w mediach społecznościowych jest to, że reklamy online w witrynach takich jak Facebook są w 100% darmowe. Nie musisz już wypożyczać billboardu ani czasu antenowego w telewizji lub radiu. Nie musisz płacić za atrament i papier oraz rozdawać ulotki o swojej firmie. Możesz robić wszystko elektronicznie i być znacznie wydajniejszym. Prawie wszyscy, przynajmniej w Stanach Zjednoczonych, słyszeli o Facebooku, MySpace i Twitterze. Większość z nich ma profile. Marketing Twojej firmy online otwiera zupełnie nowy świat reklamy.

Dzięki tym wszystkim zaletom firma na naszym świecie nie może przetrwać bez marketingu internetowego. Najlepsze jest jednak to, że jest niedrogi, skuteczny i odpowiedni dla wszystkich. Nawet najmniejsza firma może skutecznie sprzedawać się online.