W zeszłym miesiącu zapytałem moich klientów, jak daleko się posunęli i gdzie chcą iść dalej. Skoncentrowaliśmy się na tym, co najważniejsze dla Ciebie, czekając na 2015 rok.

  • Aleesha szuka sensownej pracy. Mówi mi, że przyuczanie do zawodu jest rzadkością, aw rzeczywistości wysłała sporo listów i nie otrzymała żadnej odpowiedzi lub nie otrzymała żadnej odpowiedzi.

  • Brendan pracuje dla startupu przez wiele godzin, a jego żona narzeka. Czuje się niemożliwy do pogodzenia z żądaniami dwóch osób, które są mu najdroższe.

  • Darryl jest gimnazjalistą, który chce matematyki z matematyki, ale jest blisko D i ma problemy. Mówi, że nie jest zbyt dobry z matematyki.

Dla każdego z nich wyzwaniem jest skupienie się. Ustawianie ostrości jest łatwe, gdy droga do celu jest jasna. Trudniej jest, jeśli przeszkody są na tyle duże, że nie można łatwo ustawić się wokół nich.

Skąpe prace. Niemożliwe pociągnięty. Nie jest dobry z matematyki. Nie wydaje się, że można to łatwo zmienić. Może możesz się do tego odwołać. Może jest coś, co chcesz zrobić w tym roku – np. B. Większa obecność w rodzinie, zmiana kariery zawodowej lub sposób na mniejszy stres, bez względu na to, ile jest na liście zadań.

Ale oto dobra wiadomość: nie musisz zmieniać gospodarki, partnera ani umiejętności matematycznych. To, jak dobrze i jak często osiągasz swoje cele, rzadko zależy od twoich wrodzonych zdolności lub okoliczności, jakkolwiek trudne może być.

Największym wyzwaniem nowego roku jest zmiana sposobu myślenia.

Dwa rodzaje myślenia

Carol Dweck z Uniwersytetu Stanforda * przeprowadziła szereg badań, które wykazały, że trudne problemy i niepowodzenia są frustrujące dla wielu osób. Motywują innych. Różnica

Ludzie o „ustalonym sposobie myślenia” postrzegają inteligencję, talent i zdolność do odniesienia sukcesu jako rzeczy, które albo mają, albo nie. Ludzie z tym nastawieniem ustalają cele w zakresie wydajności: zdobądź pracę, wykonaj „B” lub pozwól partnerowi zobaczyć, jak ciężko pracują.

Z drugiej strony ludzie z „mentalnością wzrostu” postrzegają inteligencję, talent i umiejętności jako coś, co mogą rozwijać. Ci ludzie ustalają „cele uczenia się”: stwórz przekonujący list motywacyjny, buduj kochający związek, rozumiej matematykę.

Jaki masz sposób myślenia?

Co powiesz sobie, gdy wpadniesz w niepowodzenie? Poniższe stwierdzenia wskazują na „stanowcze nastawienie”.

  • Nie mam czasu (to jedno z moich ulubionych)

  • Nie jestem zbyt dobry w imionach.

  • Nie jestem człowiekiem.

  • Budżety to nie moja sprawa.

  • Oczywiście denerwuję się, gdy ludzie traktują mnie w ten sposób. Czego oczekujesz

  • Nie mogę kontrolować moich nastrojów.

  • Nie mam do tego sprytu / talentu

  • Właściwa okazja nie nadeszła

Z drugiej strony ta lista sugeruje „zaprzestanie wzrostu”:

  • Jak mogę to zrobić?

  • Czego mogę się z tego nauczyć?

  • Co jeszcze mogę spróbować?

  • Jak mogę sobie z tym poradzić lepiej następnym razem?

  • Gdzie znajdę czas?

Perspektywa wzrostu

Moim zadaniem w Nowym Roku jest pomaganie Aleesha, Brendan i Darryl w przejściu z ustalonego sposobu myślenia do nastawienia na wzrost, aby mogli dowiedzieć się, czego potrzebują, aby odnieść sukces.

W rzeczywistości już zaczęliśmy. Brendan zmienia sposób, w jaki reaguje w rozmowie. Darryl zmienia sposób, w jaki się uczy. Masz już inną odpowiedź.

Tworzą warstwy, które są proste i często praktyczne. Ale robią więcej niż tylko kilka wskazówek. Nowe zachowanie ukrywa zmianę w sposobie postrzegania świata.

W nowym roku staniesz przed wieloma wyzwaniami. To tylko życie. Ale kiedy podchodzisz do tych wyzwań, prawdopodobnie zrobi to różnicę między osiągnięciem celów a ich odrzuceniem.

Jeśli chcesz zainicjować zmianę w filozofii wzrostu, sprawdź ten schemat autorstwa Carol Dweck. Następnym krokiem jest zauważenie swoich myśli, zwłaszcza gdy rzeczy nie idą tak, jak chcesz, i zobaczenie, jaki sposób myślenia odzwierciedlają.

A jeśli potrzebujesz pomocy w przejściu do wzrostu w nowym roku, porozmawiajmy o tym.

Szczęśliwego nowego roku

* Dweck, Carol S. Mindset: The New Psychology of Success, Londyn: Robinson, 2012.