Rodzice, wychowawcy i terapeuci widzieli izolowane dowody szczególnego związku między lokomotywą Thomasa a dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD) od wielu lat. Tam, gdzie typowe dziecko pociąga odważne, szczęśliwe małe motoryki, dzieci z autyzmem wykazują niezwykle intensywną miłość do bohaterów. Terapeuci nauczyli się zatem włączać Thomasa i jego kohorty do repertuaru instrumentów terapeutycznych. W 2002 i 2007 r. Brytyjskie Narodowe Towarzystwo Autystyczne (NAS) przeprowadziło badania w celu ustalenia, czy istnieje szczególny związek między dziećmi autystycznymi a Thomas the Tank Engine, a jeśli tak, to dlaczego. Wyniki tych badań dostarczyły zaskakująco długą listę powodów szczególnej przyjaźni, ale nie wszyscy je kupują. Czy naprawdę istnieje specjalny związek między dziećmi z autyzmem a Thomasem?

Badania

Artykuł z New York Post z 2000 roku zatytułowany „Dzieci z autyzmem łączą się z Thomasem” przedstawił obserwacje rodziców, terapeutów i nauczycieli opinii publicznej. W 2002 r. Bardzo ograniczone badanie brytyjskiego NAS sugerowało, że faktycznie istnieje szczególny związek między Thomasem a dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, i podało powody. Przeprowadzono wywiady z 81 rodzicami dzieci z autyzmem w wieku dziesięciu lat lub młodszych, a podsumowujące wyniki wykazały, że 57% dzieci spokrewnionych z Thomasem było zainteresowanych Thomasem dwa lata dłużej niż ich neurotypowe rodzeństwo przed jakąkolwiek inną postacią dziecka a 33% autystycznych dzieci miało „obsesyjne” relacje z postaciami Thomasa. Przyczyny wyjątkowego związku między dziećmi z autyzmem a lokomotywą Thomasa określono w badaniach w następujący sposób:

1. Ciche, jasne opowiadanie historii

2. Jasne i przesadzone „drogowskazy” sygnalizujące zmiany

3. Łatwe do naśladowania, przewidywalne historie

4. Zdjęcia i krajobrazy

5. Odważne kolory, łatwe rozpoznawanie znaków

6. Przesadzone, dobrze czytelne mimiki

7. Dokładność modeli

8. Przewidywalne role różnych postaci

9. Zbiorowy charakter przedmiotów

Badanie z 2007 r. Przeprowadzone przez tę samą organizację zostało rozszerzone na 748 rodziców z dziećmi ze spektrum autyzmu w wieku 10 lat lub młodszych i osiągnęło uderzająco podobne wyniki.

Dzieci z autyzmem na ogół cierpią na zaburzenie przetwarzania sensorycznego, które sprawia, że ​​przetwarzanie informacji z otaczającego ich świata jest trudne i przytłaczające. Główny temat listy powodów, dla których pociągi Thomasa przyciągają te dzieci, koncentruje się wokół prostoty postaci i historii. Proste, wyraźne krajobrazy, spokojne miny, spokojne narracje, mocne kolory podstawowe i przewidywalne historie pomagają ograniczyć efekty sensoryczne zabawek, książek i filmów. Dla wielu te wyjaśnienia są rozsądne i dopuszczalne. Jednak inni nie zgadzają się z zasadnością badań i przyczynami, dla których Thomas przyciąga dziecko autystyczne.

Sceptycyzm i alternatywne wyjaśnienia

Podczas gdy brytyjski NAS z łatwością przyznaje, że wyniki badań z 2002 i 2007 r. Nie są naukowo uzasadnione, niektórzy twierdzą, że wyniki nie są ważne. Bloger określa niezwykle podobne statystyki między tymi dwoma badaniami jako mało prawdopodobne, a zatem niewiarygodne. Kolejną krytyką była pozornie korzystna dla obu stron relacja między brytyjskim NAS a Hit Entertainment, która jest właścicielem marki Thomas. Jednak inni sugerują, że podobne wyniki między badaniami są naturalnym wynikiem nauk społecznych i faktycznie służą wzmocnieniu wiarygodności wyników. Co do potwierdzenia brytyjskiego NAS i Hit Entertainment; Można argumentować, że jest to tylko przykład organizacji o wspólnych interesach, które jednoczą się dla dobra społeczności, którym służą. W 2009 roku Hit Entertainment i Autism Speaks pośredniczyły w związku z podobnych powodów.

Dlaczego dzieci z autyzmem Thomas uwielbia lokomotywę, uważa się, że ma dzieci z autyzmem, które lubią ustawiać zabawki i że pociągi są na ogół dobre do tej aktywności. Inną myślą jest to, że mali chłopcy, czy to autystyczni czy nie, lubią zabawki, które mogą rozbić, rozbić i upuścić. Pociągi można wykoleić i spaść z mostów. Jednak wielu rodziców twierdzi, że ich autystyczne dzieci są szczególnie pociągane pociągami marki Thomas, nie wszystkie pociągi, i że ich dzieci nie rozbijają pociągów, a jedynie ustawiają je w szeregu.

Niektórzy krytycy twierdzą, że wszystkie postacie dziecięce mają uproszczony wyraz twarzy i emocje, więc mimika postaci Thomasa nie jest bardziej przyjazna dla autyzmu niż wszystkie inne postacie. Zwolennicy teorii zwracają jednak uwagę, że wyrażenia bohaterów, które są ustawione i niewidoczne po zmianie, są unikalne dla serii Thomasa. Widzisz postać uśmiechniętą, kamera odcina ją, a gdy postać zostanie ponownie pokazana, marszczy brwi. Widz nie widzi tej zmiany wyrazu z uśmiechu na marszczenie brwi. Upraszcza to emocje poza pokazami innych dzieci. Ponieważ dzieci z autyzmem mają trudności z czytaniem wyrazu twarzy i rozpoznawaniem emocji, które je odzwierciedlają, to dodatkowe uproszczenie ułatwia im śledzenie historii Thomasa. Jeden z rodziców poczynił tę obserwację na temat Thomasa i jego przyjaciół oraz tego, czym różni się od innych programów dla dzieci: „Większość programów dla dzieci nie jest obecnie łatwa. Są niepotrzebnie skomplikowane i zwykle głośne, jasne i obrzydliwe. Programy Thomasa są tak łatwe, Filmowanie techniki uspokaja mojego syna. Dzięki prostej muzyce, scenerii, nie ożywionym twarzom i indywidualnemu narratorowi nie można nawet porównać, jak różni się Thomas od innych dobrze przemyślanych współczesnych programów korporacyjnych. ”

Jeśli słuchasz rodziców i terapeutów dzieci z ASD, trudno zaprzeczyć, że Thomas ma sposób na połączenie się i wydostanie tych dzieci, jak żadne inne postacie dziecięce.

Jak Thomas pomaga dziecku z ASD

Obserwacje i opinie rodziców, terapeutów i wychowawców dzieci z autyzmem dotyczące silnika Thomasa Tank Engine mocno wspierają wyniki badań NAS. Wielu rodziców przypisuje bohaterom Thomas, że ich dzieci z ASD mówią, pomagają im zrozumieć emocje oraz uczą ich kolorów i liczb. Kiedy jedno z rodziców wyjaśniło, w jaki sposób Thomas pomógł jej autystycznej córce, powiedział: „Nasza 22-letnia córka jest wysoce funkcjonującą kobietą z autyzmem i nadal kocha czołg Thomasa i przyjaciół. Myślą tak jak ona, w konkretny i jasny sposób.

Stwierdzono, że Thomas motywuje dzieci z ASD do kontynuowania pracy w terapii i szkole. Zabawki i filmy Thomasa są zatem często wykorzystywane jako zachęta dla rodziców, terapeutów i nauczycieli pracujących z dziećmi z autyzmem. Jeden z rodziców powiedział: „Znaleźliśmy postacie Thomasa niezwykle pomocne podczas terapii mowy. Podczas gdy terapeuci tworzyli sortowniki, a zabawki terapeutyczne miały dobre intencje, nasz syn nie mówił ani nie miał z nią złych relacji. Kiedy zobaczyła, że ​​grzechotał imionami 40 Kiedy miała 2,5 roku, wykorzystała moje domowe karty flash i pociągi, aby rozwinąć swoje umiejętności językowe i komunikacyjne, a inny rodzic skomentował: „W wieku od 3 do 6 lat Thomas był jedyną zabawką naszego syna. Wszystkie święta, urodziny, nagrody i zachęty były oparte na Thomasie.

Prawdziwy niebieski przyjaciel

Nie ulega wątpliwości, że sympatyczni bohaterowie Thomasa i jego przyjaciół są hitem wśród dzieci wszelkiego rodzaju. Jednak intensywność połączenia z postaciami dla dzieci ze spektrum autyzmu wydaje się wyjątkowa pod wieloma względami. Badacze, rodzice i terapeuci przedstawili wiele pomysłów, dlaczego te dzieci są tak pociągane postaciami Thomasa, ale może „dlaczego” nie jest ważne. Ważne jest, aby te dzieci, które należą do najtrudniejszych do osiągnięcia, połączenia i nauczania, odpowiedziały Thomasowi. To czyni go prawdziwym niebieskim przyjacielem ich i wszystkich, którzy z nimi współpracują. Wielu zgadza się, że Thomas jest naprawdę „naprawdę użytecznym” silnikiem dla autystycznego dziecka.