W ciągu ostatnich 6 miesięcy ludzie wielokrotnie pytali mnie, czym są media społecznościowe, jak z nich korzystasz, dlaczego to robisz, jaka jest twoja praca. (Mam nadzieję) postaram się przedstawić krótkie wprowadzenie do mediów społecznościowych, kilka wskazówek i dlaczego firmy od dużych konglomeratów po małe firmy powinny z nich korzystać.

Media społecznościowe to rozmowa online. Jest to „nowe słowo” – rozmowy, które wcześniej odbywały się offline, teraz odbywają się online w społecznościach typu „ekosystem wirusowy”. Wirus jest tutaj kluczowym słowem, tak jakby temat był wystarczająco prowokujący / interesujący, aby rozprzestrzeniać się online jak plotki w małym miasteczku – to właśnie nazywamy interakcją cyfrową. Prawdopodobnie wszyscy słyszeliście o Twitterze, Facebooku, Linked IN, Flickr, YouTube itp., A jeśli nie … GDZIE BYŁEŚ ??? Społecznie społeczności te pozwalają nam komunikować się z przyjaciółmi, otrzymywać najnowsze wiadomości, sprawdzać, czyj lot jest wysoki, kto tak naprawdę nie jest, i ogólnie cieszyć się z interakcji online. Pod względem marketingowym są to wszystkie potencjalne kopalnie złota.

Jeśli spojrzysz na to z perspektywy; Na przykład Facebook ma teraz bazę użytkowników, która gdyby był krajem, byłby czwartym co do wielkości miejscem na świecie! Dopiero w tym tygodniu ogłoszono, że Facebook przekroczył 300 milionów użytkowników we wszystkich grupach ludności ORAZ zarabia wystarczająco dużo pieniędzy, aby pokryć swoje koszty. Są to statystyki, których nie możesz już ignorować. Co więc powiedziałbym firmie, której konkurent prowadzi wiele mediów społecznościowych, ale którą uważają za stratę czasu, ponieważ mają szczęście, że w dzisiejszych czasach mają ogromny budżet na reklamę głównego nurtu?

Powiedziałbym, zerwij ze staromodnymi reklamami, „wykrzycz naszą najgłośniejszą wiadomość” i zrób to. Pamiętaj, że przeciętny człowiek jest codziennie narażony na ponad 3000 komunikatów reklamowych. 1. Pamiętaj, że wiadomości i interakcja nie są już jednokierunkowe, ale wielokierunkowe wśród wszystkich zaangażowanych osób. Po co więc inwestować te nadwyżki pieniędzy, skoro większość ludzi ignoruje wiadomość, wiadomość jest zbyt popularna i można dotrzeć do znacznie bardziej ukierunkowanej grupy odbiorców BEZPOŚREDNIO przez rozmowę po znacznie tańszych kosztach w czasie rzeczywistym? ROI w mediach społecznościowych jest wysoki, ponieważ jedynym kosztem jest kapitał ludzki.

Media społecznościowe dalej rozwijały marketing dzięki nowemu „modelowi komunikacji”. Klienci chcą dziś więcej; Nie tylko chcą kanału informacyjnego, ale także interakcji i rozpoznawalności marki. Jeśli kupujesz produkty, które chcesz kupić dla całej marki, dotyczy to w szczególności naszych przyszłych pokoleń, tysiącleci, z których 96% dołączyło do sieci społecznościowej.

2. Nie zostawiaj tradycyjnych metod, ponieważ media społecznościowe są komplementem, a nie substytutem, a komplement jest tutaj naprawdę kluczowym słowem. Konieczne jest korzystanie z mediów społecznościowych do obsługi istniejących wiadomości i nie zastępowanie ich całkowicie.

Chodzi o bycie mądrym. Po dołączeniu musisz zdać sobie sprawę, że nie masz już kontroli – musisz zrezygnować z kontroli – teraz ludzie tutaj się boją, ale to działa. Marki reprezentowane w sieciach społecznościowych są zwykle bardziej szanowane niż marki, które tego nie robią.

Ale najpierw musisz słuchać, tylko wtedy powinieneś uczestniczyć i wchodzić w interakcje, a następnie angażować swoich klientów. Nie możesz po prostu używać mediów społecznościowych do rozpowszechniania swoich wiadomości. Musisz porozmawiać z nimi o tym, o czym chcą rozmawiać i być szczerym. Możesz oczywiście użyć mediów społecznościowych, aby wpłynąć na rozmowę, ale musisz zdać sobie sprawę, że uczciwość jest JEDYNĄ polityką w mediach społecznościowych. Jeśli jesteś zbyt korporacyjny lub nachalny, zniechęcisz ludzi.

Niektóre marki mają oficjalne społeczności i konta, ponieważ może to być świetny sposób na prowadzenie wszystkich rozmów, aktualizowanie ich i zapobieganie przekleństwom.

„Ale w jaki sposób moja firma może naprawdę skorzystać?” Słyszę, że pytasz …

o Ułatwia rozmowy między wszystkimi stronami i tworzy bezpośrednie połączenia

o Grupą docelową są konsumenci, którzy odeszli od tradycyjnych mediów

o Zapewnia wgląd w zachowanie i innowacje poprzez połączenia

o Wiele profili – prowadzi do organicznego wzrostu rankingów na stronach wyszukiwania

o Zwiększa profil marki / zasięg

Jak skorzystaliśmy z mediów społecznościowych?

Media społecznościowe otworzyły przed nami wiele nowych możliwości, których nigdy nie uważalibyśmy za możliwe. Byliśmy zainteresowani nowymi rynkami i rozpoczęliśmy dialog z ludźmi, którzy są potencjalnymi partnerami. Około pięć miesięcy temu założyliśmy własną stronę na Twitterze i niemal natychmiast byliśmy zdumieni ilością interakcji. Dzisiaj Twitter jest jedną z naszych najpopularniejszych stron polecających, nie tylko dla naszej własnej witryny, ale także dla kampanii, nad którymi pracowaliśmy. Utrzymując poziomy interakcji, utrzymujesz klientów / grupy docelowe w stałym kontakcie i zbliżasz się do swoich klientów.

Jednak wciąż jest wcześnie i obecnie szukamy sposobów na określenie ilościowe mediów społecznościowych dla naszych klientów korporacyjnych w realnym ROI, gdy słyszymy: „Rozmowa jest świetna, ale jaka jest wartość?” – Tutaj, jako profesjonalni marketerzy, musimy zobaczyć szarość i uczynić ją namacalną – nie jest już tylko czarno-biały.

Więc … już tu zostanie, to nie jest moda, to podstawowa i niezaprzeczalna zmiana w sposobie komunikacji z obecnymi i potencjalnymi klientami. Więc nie zostań w tyle! Nawet rząd jest na Twitterze, a jeśli Barack Obama korzysta z mediów społecznościowych, aby dostać się do Białego Domu3, możemy korzystać ze wszystkich mediów społecznościowych, aby dotrzeć do klientów.

Przypisy

1. Shenk, David. Smog danych – przetrwanie powodzi informacji. HarperEdge, 1997.

2. Stowarzyszenie Krajowych Zarządów Szkół. Simply-speaking.blogspot.com. http://simply-speaking.blogspot.com/2007/08/social-networking-in-education.html

3. Brooks, Rich. Czego firmy mogą się nauczyć ze strategii Baracka Obamy w mediach społecznościowych. 30 stycznia 2009 r. Http://www.fastcompany.com/blog/rich-brooks/social-media-strategies-small-business/what-busprises-can-learn-barack-obamas-soci