Kontynuuj naszą serię „Dlaczego media społecznościowe”? Chcielibyśmy zacząć od kilku ważnych punktów, które należy wziąć pod uwagę podczas tworzenia (lub poprawiania!) Swojej strategii w mediach społecznościowych.

Po pierwsze – bądź bardzo konsekwentny. Wybierz tylko kilka platform i regularnie je publikuj. i utrzymuj równowagę swojego wkładu (promocja / tworzenie / kuracja). Ważne jest, aby naprawdę zrozumieć swoich klientów / potencjalnych klientów i publikować odpowiednią liczbę aktualizacji dziennie, aby zachować przegląd, ale bez problemu.

Po drugie, nie rób wszystkiego, co mówisz o sobie, a tylko o sobie. Przykładem, który zawsze podaję, jest spotkanie networkingowe. Twój kanał w mediach społecznościowych nie powinien być kanałem, z którym możesz porozmawiać samodzielnie. Podobnie jak w przypadku spotkań networkingowych, skutecznie zadajesz pytania dotyczące swojego środowiska, angażujesz się i dowiadujesz się o nich. Media społecznościowe nie są inne. Zadawaj pytania swoim obserwującym, zadawaj pytania i odpowiadaj na nie (nawet dziękując!).

Oto pięć najważniejszych powodów, dla których nie powinieneś czekać kolejnego dnia na wdrożenie strategii mediów społecznościowych dla swojej firmy:

  1. Optymalizacja wyszukiwarki – SEO to sposób na bezpłatne przyciągnięcie większej liczby odwiedzających do Twojej witryny, w organiczny sposób, aby wpłynąć na wyniki wyszukiwania w wyszukiwarkach. Ponadto włączenie mediów społecznościowych do strategii SEO (biorąc pod uwagę, że obszar „Informacje” można przeszukiwać na Facebooku) może prowadzić do budowania linków. Kiedy ludzie udostępniają Twoje posty w mediach społecznościowych, a Twój post zawiera łącze do Twojej witryny, połączenia między platformami mediów społecznościowych a witryną są wzmocnione.

Ponieważ wyszukiwarki takie jak linki i słowa kluczowe typu love, media społecznościowe mogą odgrywać wpływową rolę w ogólnej strategii poprawy pozycji w rankingu. Chociaż firmy mają wiele dostępnych kanałów mediów społecznościowych, zalecamy wybranie dwóch lub trzech sieci społecznościowych do regularnego publikowania i robienia tego dobrze. Zbadaj wskaźniki użytkowników różnych platform i znajdź te, które są popularne nie tylko w Twojej marce, ale także na rynku docelowym. Pamiętaj, że niektórzy ludzie wyszukują produkty / firmy w sieci społecznościowej, niekoniecznie w Google. Obecność na platformie pozytywnie wpływa na prawdopodobieństwo, że zostaniesz znaleziony.

  1. Zwiększona świadomość marki – Im więcej kanałów wykorzystasz, aby rozwinąć swoją markę, zwiększ jej świadomość. Dodaj udostępnione zdjęcia swoich lojalnych obserwujących, a zasięg Twojej marki również wzrośnie.
  2. Większa lojalność wobec marki – Firmy, które są aktywne, mają aktywnych fanów, czują się osobiście i są bardziej połączone. Media społecznościowe dają Ci możliwość obsługi klienta na światowym poziomie, słuchania i odpowiadania na potrzeby potencjalnych klientów, co nadaje Twojej marce twarz. Obsługa klienta polega nie tylko na odpowiadaniu na reklamacje, ale także na pytaniach o produkt, aby ułatwić Ci podejmowanie decyzji między Twoim produktem a produktem konkurencji (poprawienie Twojej zdolności przekształcania leadów w sprzedaż). Media społecznościowe mogą również tworzyć społeczność wokół Twojej marki i produktów, która dodatkowo zwiększa lojalność wobec marki.
  3. Zwiększony ruch przychodzący – Używając większej liczby kanałów do rozpowszechniania wiadomości, możesz dotrzeć do większej liczby odbiorców. To z kolei prowadzi do większej liczby kliknięć z powrotem do Twojej witryny. Dodaj magnes do koszyka, a zbierzesz i zakwalifikujesz jeszcze więcej potencjalnych klientów!
  4. Mniejsze koszty marketingu – Reklamy cyfrowe (nawet płatne) są tańsze niż drukowane. Metryki wbudowane w Facebooka ułatwiają również testowanie i śledzenie kampanii A / B oraz zmianę wiadomości, jeśli wyniki nie odpowiadają Twoim celom. Może to prowadzić do lepszej obsługi klienta i lepszej obsługi klienta (budowanie społeczności wokół produktu).

I ostatnia wskazówka bonusowa: marketing w mediach społecznościowych wymaga czasu, nie tylko ze względu na tworzenie niesamowitych treści, ale także na wyniki. Chociaż wszyscy widzieliśmy wirusowe posty i strony, które zyskują wielu nowych obserwujących, większość firm zauważa powolny i stały wzrost liczby obserwujących dzięki dobrze przemyślanej i spójnej strategii.